Hulp met Skyteam PBR tunning...

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
LawShadow
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2015 02:05

Hulp met Skyteam PBR tunning...

Bericht door LawShadow »

Beste mensen,

Allereerst wou ik een Honda ZB maar die is verkocht en richt me nu op een PBR wat ook vele malen goedkoper is (2e hands).

Allereerst is het belangerijk om ook een toerenteller te hebben of kun je deze verwijderen van je PBR?

Ik zat te denken of een skymax koplamp met ingebouwde km teller past op een PBR of zal dit problemen opleveren met spelling van het stuur?

Een ander idee was om een kleine km teller te gebruiken zoals deze:

Teller Monkey/Cobra tot 70km/h Skyteam is van skyteam dus ik vraag me af of deze compatible is met een PBR kabel connections...

Afbeelding

De reden waarom is als volgt die 2 grote tellers op een PBR is niet mooi haalt de flow design weg het ziet er niet echt gestroomlijnt uit. Heb hier een paar plaatjes gevonden die meer inzage geven hoe ik het zou tunen en hoe het er uit gaat zien. Eerste van links is een originele ZB dan komt een nice PBR deze is gewoonweg goed in elkaar (uiterlijk) en clean:

Afbeelding

Afbeelding

Hier een ander voorbeeld de kleur instelling zwarte frame rode zadel spreken mij zeer aan ook met een monkey r sticker als deze pbr een kleine km teller had zou het echt een beauty zijn imo:

Afbeelding

Afbeelding

Andere dingen die veranderd gaan worden de banden Michelin S1 of Bridgestone Molas laag profiel, zwarte velgen, zwarte frame, zwarte tank en een mono pbr zadel rood en nog natuurlijk een pasend uitlaat.
Laat me weten of de koplamp suggesties werken.


Alvast dank

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Hulp met Skyteam PBR tunning...

Bericht door nielspbr »

Met michelin s1 wil je niet in de regen rijden... (en de bridgestone molas ken ik eerlijk gezegd niet)

Snelheidmeter, elke honda, bami en tuningteller met kabelaansluiting zal werken. Ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd in welke teller de controlelampjes zitten. (uit mijn hoofd: uit de draadboom komen grootlicht, neutraal en knipperlicht + 2x de tellerverlichting)

De pbr snelheidmeter heeft trouwens 1 groot voordeel, deze heeft een dagteller en dat heeft een skymax niet.

ps. apropos skymax koplamphuis, waar wil je het contactslot laten...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Hulp met Skyteam PBR tunning...

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:Met michelin s1 wil je niet in de regen rijden... (en de bridgestone molas ken ik eerlijk gezegd niet)

Snelheidmeter, elke honda, bami en tuningteller met kabelaansluiting zal werken. Ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd in welke teller de controlelampjes zitten. (uit mijn hoofd: uit de draadboom komen grootlicht, neutraal en knipperlicht + 2x de tellerverlichting)

De pbr snelheidmeter heeft trouwens 1 groot voordeel, deze heeft een dagteller en dat heeft een skymax niet.

ps. apropos skymax koplamphuis, waar wil je het contactslot laten...

je sloopt toch de knipperlichten er af dus kan je de knipperlichtschakelaar gebruiken als contact schakelaar. maar of dat zo verstandig is in amsterdam.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Hulp met Skyteam PBR tunning...

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef:Met michelin s1 wil je niet in de regen rijden... (en de bridgestone molas ken ik eerlijk gezegd niet)
blijven ME7Teen's beter en Pirelli SL26's ook...
slijten wel iets sneller, maar stukken veiliger

contactslot kun je monteren op zo'n stukje van g-craft/kitaco/... op de stuurplaat eventueel

LawShadow
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2015 02:05

Re: Hulp met Skyteam PBR tunning...

Bericht door LawShadow »

Thanks voor de berichten,

Zoals ik kan opmaken...op de originele pbr km teller + toeren teller komen de kabels allemaal vanuit de toerenteller (correct me if im wrong) dus ik kan niet alleen de km teller gebruiken...
Hoe zit het dan als je een aftermarket km teller gebruikt met de lampjes zoals "of ie op zn vrij zit zoals op een ZB groene indicatie light"?
Goed punt met de skymax koplamp waar laat ik de contact slot...deze optie lijkt me geen goed idee....alhoewel iemand had een blauwe pbr te koop staan (is werwijderd inmiddels) onder de term "Blauwe Skyteam unieke PBR" zie google pics (je kunt hem nog zien via google pics maar de link zelf is dood) waarin duidelijk te zien is een skymax koplamp op een pbr...waar ook een origineel stuur is gebruikt denk ik...

Een ander vraag wat als je de stuur wilt vervangen waar moet ik op letten kan ik bijvoorbeeld de originele gashendel van de pbr gebruiken op een nieuw stuur? Of moet ik 1 en al gaan veranderen/tunen?
Is het veranderen van het stuur een heikel werk? Of redelijk simpel te doen inclusief gashendel etc?

Welk aftermarket km teller raden jullie mij aan dat zeker werkt op een pbr zonder al te veel gesjoemel een km teller met heel belangerijk neutraal licht en compact design??
Is deze mischien een optie voor op de PBR een Kitaco kilometerteller?

http://webshop.lucdebondt.be/winkel/kil ... l-model-2/

Alvast dank

Plaats reactie