ThanxBaliCub schreef:Wat een bruut ding die zwarte Cub! Thanks voor de vele links Nicoscub (flink gegoogle'd zeker? ) Ga er zeker gebruik van maken, vooral zwarte koplamp met geel glas is heel bruut! Mount kit is ook handig, maar wel aan de prijs als je deze omrekent naar euro's en verzendkosten erbij rekent.... Weet iemand of die stuurklampen niet gwn in t stuurplaatje gedraaid kunnen worden via het maken van een gaatje in t plaatje en die klampen vastzetten met wat boutjes?
Nogmaals thanks voor de hulp, super zo'n forum!
De stuurklemmen die ik heb gebruikt zijn standaard stuurklemmen, met 1 centrale bevestigingsbout aan de onderkant. De risers daaronder heb ik simpelweg een stuk alu staf gepakt en aan beide kanten schroefdraad in getapt. Je kan echter ook direct hoge stuurklemmen nemen, heb je geen risers nodig. Of gewoon echt een laag stokstuur. Ziet er nog beter uit, maar je leunt dan zo op je armen.
Ik heb een 5 mm dikke plak staal op maat geslepen (in een sort vlinder, met 1 groot gat voor de stuurpen. Daarnaast twee bevstigingsgaatjes aan de "stuurkolom" en aan de buitenkant 2 gaten om de risers/stuurklemmen aan te monteren. Deze plaat kan dan mooi direct bovenop onderdeel 11 (mooi rood is niet lelijk haha) van deze partlist gezet worden.
http://www.cmsnl.com/honda-c50-australi ... t/F01.html
Dus alle rotzooi die daar nog bovenop zou komen laat je weg.
De plaat die ik heb gemaakt steekt aan beide kanten buiten de voorvork en van onderuit de risers met een bout vastgemaakt aan deze plaat. Op deze manier staan ze mooi naar buiten.
Als je (hoge) stuurklemmen hebt hoef je dus alleen maar een staalplaat op maat te slijpen en er gaten in te boren. That's it. Het is 1 van de eenvoudigste aanpassingen die ik ooit aan een brommer heb gedaan.