engelse c90 OT moet sneller kunnen

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door NIX »

Een imi carb zorgt wel voor problemen als die nog niet is afgestemd, dus een voorondersteld carb probleem oplossen met een imi is van de wal in de sloot en partsthrowing.

Overigens spreekt de topicstarter van een nieuwe carb, we weten nog niet wat voor carb het is en dat is meestal het probleem: onvolledige info waardoor je moet gaan gokken en aannames moet doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door Nicoscub »

NIX schreef:Een imi carb zorgt wel voor problemen als die nog niet is afgestemd, dus een voorondersteld carb probleem oplossen met een imi is van de wal in de sloot en partsthrowing.

Overigens spreekt de topicstarter van een nieuwe carb, we weten nog niet wat voor carb het is en dat is meestal het probleem: onvolledige info waardoor je moet gaan gokken en aannames moet doen.
Een originele carb die niet is afgesteld/afgestemd op de motor zorgt ook voor problemen.
Maar idd we weten niet wat er door de topicstarter is gekocht!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

c90red
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 nov 2013 09:25
Bezit: c90 OT

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door c90red »

Ik heb gekocht (op advies van Coos, hij zet wekelijks deze carbs op C'tjes is mij verteld):

Imitatie C90 NT carb van Sheng wey 16mm. (http://Www.4taktwinkel.nl/contents/nl/p1334.html)

Paste er 1:1 op. Heb alleen de sproeier omgewisseld. Op de imi zat 75, in de originele 78.

Dus geen gekke maat gekocht oid, hoopte dan ook daarmee wel een vergelijking te kunnen doen.

En of ze zijn allebei waardeloos afgesteld, of allebei juist prima en oorzaak moet ik ergens anders gaan zoeken.

Overigens ben ik met Jurrien eens, als het inderdaad niet ligt aan een versleten carburateur, gaat de originele er weer op straks!

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door Nicoscub »

Ik zou de inlaat even opmeten misschien kan er wel een grotere carb op dan een 16mm ;-)
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

c90red
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 nov 2013 09:25
Bezit: c90 OT

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door c90red »

Inlaat is iets van 22mm dus er zou zeker een grotere op kunnen!

Ik wil alleen eerst dat ding goed hebben lopen voordat ik iets aan de snelheid wil gaan doen. En aangezien de originele ook 16 mm is, kon ik hiermee hopelijk de variabelen zo veel mogelijk gelijk houden..

Overigens moet ie ook met de originele 16mm volgens mij gewoon 80km/h kunnen lopen, deed ie vroeger ook, dus moet nu ook weer gewoon kunnen lijkt me toch?
Laatst gewijzigd door c90red op 13 dec 2013 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door NIX »

Ja.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door Nicoscub »

Je hebt iig uitgesloten dat het aan de carburateur ligt, wel een prijzig testje ;-)
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door Jurrien »

Nee natuurlijk niet, ook een nieuwe imitatiecarburateur kan verkeerd afgesteld staan.

Nu ik het even teruglees vind ik het steeds vreemder worden:
c90red schreef:Door er een andere op te zetten probeerde ik juist fouten te elimineren. Die carb komt bij coos vandaan en hij zet zo 1op1 op andere c90's en werkt nagenoeg altijd. Die oude was zo raar (arm) afgesteld dat je bijna zou denken dat het daaraan kon liggen..
Als die te arm afgesteld is, waarom dan niet eerst proberen hem wat rijker afstellen!?

En ik lees een paar keer over vonkende contactpunten en heb nog niet gelezen dat dat probleem weg is. Ook dat had ik eerder aangepakt dan een nieuwe carburateur.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door Nicoscub »

Ik zou idd die punten aanpakken en daarna kijken of de carb goed afgesteld staat!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

c90red
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 nov 2013 09:25
Bezit: c90 OT

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door c90red »

Mm misschien niet volledig geweest...

Punten lijken nu goed te gaan, ik zie geen vonkjes meer, had waarschijnlijk inderdaad met een oude (+ daarna cheap ass) condensator te maken. Had ik inmiddels vervangen door die van een eend en hierdoor lijkt dit goed te gaan nu. Wellicht ook door handigheid gekregen met afstellen hiervan nu.

De oude carb stond de gasnaald op zn armst afgesteld maar had ik het idee dat ie alsnog te weinig lucht kreeg, of te veel brandstof. Uiteraard rijker afgesteld eerst, maar daar werd het niet beter van. Hierdoor had ik het vermoeden dat de carb niet meer goed zou zijn. Verstopte luchtwegen, uitgelubberd bij de gasnaald oid, vandaar nieuwe geprobeerd. Maar helaas weinig soelaas...

Ding pruttelt en hoest bij alle toeren en zelfs met volgas accelereren waarbij hij het beste loopt voel je dat ie regelmatig een verbranding overslaat.. Hoe kan ik hierop de carb afstellen? Er zit een standaard sproeier in, gasnaald staat op standaard hoogte en ook luchtschroefje staat op zn markering, is hier dan nog zo veel verbetering uit te halen voor de symptomen die ik nu nog heb?

Dinsdag de afspraak bij de motorboer, hopelijk kan hij eea elektrisch uitsluiten.. Heb nog steeds het idee dat het daar zit.

Zal kijken of ik morgen even een opname kan maken, zal een hoop duidelijk maken denk ik.

Bedankt voor alle hulp en ideeën weer tot zover!

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door Saik0 »

Heb je al eens een nieuwe bougie geprobeerd?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

c90red
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 nov 2013 09:25
Bezit: c90 OT

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door c90red »

Zeker! Heb er meerder liggen en geprobeerd.

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door bernhard »

Heb je het vervroegingsmechanisme achter je punten uit elkaar gehaald om schoon te maken? Je kan de twee armpjes omdraaien en dan loopt het blokje niet meer soepel.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door NIX »

Heb je de kleppen niet gewoon te strak staan?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

c90red
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 nov 2013 09:25
Bezit: c90 OT

Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen

Bericht door c90red »

Kleppen staan ok, zelfs iets te ruim staan om lekkende kleppen uit te sluiten, hoor ze ietsjes tikken.

Motortje loopt inmiddels wel weer stukken beter, maar nog steeds slaat ie regelmatig een verbranding over. Of het ligt aan verhouding brandstof of elektrisch probleem vind ik lastig vaststellen.

Afgelopen dagen met het tijdstip van de ontsteking lopen spelen en met de gasnaald. Zit wel wat verbetering in, hij loopt nu weer zon 65/70 kmph.. Overigens heb ik de originele keihin carb er weer op gezet. Denk dat ik ook een iets grotere sproeier kan gebruiken, heb de bougie er na een stukje volgas uitgedraaid en deze was wel wat wittig. Sproeier is momenteel 78

Het vervroegingsmechanisme heb ik er wel uitgehaald en weer terug geplaatst onlangs bij onderhoud van de cilinderkop. Hij kan er maar op een manier op en heb sinds ik dat heb gedaan geen verschil gemerkt (daarvoor reed ie ook zo).

Het lijkt wel allemaal heeeel precies te komen..

Ik heb nog wel een opname gemaakt maar is met de wind etc heel erg lastig te horen..

Dinsdag bij een professional, die kan me vast meer vertellen.

Plaats reactie