Ik rij een C90 oude type (vermoedelijk 1970) met het dikke harry blok. Ik wil een grotere carburateur plaatsen om iets meer snelheid te krijgen. Nu houdt het met 65 kmh of 70 kmh wel op en de carb lekt op de gasnaald, zit ook vrij veel residu van oude benzine in wat in de ultrasoon niet verwijderd wordt. Wat adviseren jullie, welk merk, type, afmeting en dergelijke. Verder wil ik het blok zo origineel mogelijk houden. Het loopt verder als een zonnetje.
Groet, Dennis van Dalen
C90 OT dikke harry
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 jan 2012 19:11
- Bezit: Honda C310S 1967 of 1968
Honda C90 (OT 'dikke harry') 1971
Honda CB125T 1977
(28 jaar niks...)
ex SS50
ex C50
ex C310
ex Novio
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: C90 OT dikke harry
Ik kan je niet adviseren over het type carburateur.
Kan je wel aanraden eens te kijken naar blokken van een ATC110.
110cc met cdi op basis van een dikke harry blok.
Kan je wel aanraden eens te kijken naar blokken van een ATC110.
110cc met cdi op basis van een dikke harry blok.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: C90 OT dikke harry
je hoeft niet gelijk naar een 110 blok, maar een C90 zou toch wel iets harder mogen lopen lijkt me.
Neem qua carb zowiezo een originele Keihin (eventueel mikuni, maar wel voor een 4takt) 20 tot 22mm lijkt me
met een imi carb gaat het nooit zo mooi lopen.
je zou er bijvoorbeeld ook een S90 nokkenas in kunnen leggen, die is iets wilder dan de std C90 nok.
Er zijn ook bigbore kitjes voor dit type blokken, danwel je neemt een grote zuiger van.... (heb er toen wel naar gekeken voor mijn S90, maar heb nu zelf aftermarket bigbore spul en ben toen gestopt met zoeken naar passende zuigers)
Neem qua carb zowiezo een originele Keihin (eventueel mikuni, maar wel voor een 4takt) 20 tot 22mm lijkt me
met een imi carb gaat het nooit zo mooi lopen.
je zou er bijvoorbeeld ook een S90 nokkenas in kunnen leggen, die is iets wilder dan de std C90 nok.
Er zijn ook bigbore kitjes voor dit type blokken, danwel je neemt een grote zuiger van.... (heb er toen wel naar gekeken voor mijn S90, maar heb nu zelf aftermarket bigbore spul en ben toen gestopt met zoeken naar passende zuigers)
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer:
Re: C90 OT dikke harry
ik had er een 24mm mikuni op en verder heel netjes afgesteld, reed met gemak 90.
hier een snelle nokkenas voor weinig
hier een snelle nokkenas voor weinig
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C90 OT dikke harry
Ik denk dat het ding gewoon een keer schoongemaakt moet worden, afgesteld en dat ie dan ineens weer ruim over de 80 gaat. Check ook de ketting en achterwielllagers, inclusief tandwieldragerlager.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.