70cc, 110cc, 125cc
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
- Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50 - Locatie: Capelle aan den IJssel
70cc, 110cc, 125cc
Beste jongens en meisjes,
Zelf rij ik een jaartje rond op een SS50 met een 70cc cilinder en 50 kop. Dit rijdt redelijk vlot maar 50/60 kmpu kost toch wel redelijk wat toeren. De voornaamste rede voor mij om de boel in eerste instantie op te voeren was, comfortabel met het verkeer meekomen. Eigenlijk zou ik gewoon een 110 of 125cc blokje eronder willen fietsen maar .... is dit verstandig ?
Uitgaande dat je bv 125 rijdt:
Hebben jullie brommers/motoren een bromfietskenteken of moto ?
Hoe groot is pak kans ?
Wat is de consequentie als je wordt gepakt ?
Bij een ongeluk heb je volgens mij zowiezo een probleem maar verschilt 125cc van nog van 70cc ?
Zelf rij ik een jaartje rond op een SS50 met een 70cc cilinder en 50 kop. Dit rijdt redelijk vlot maar 50/60 kmpu kost toch wel redelijk wat toeren. De voornaamste rede voor mij om de boel in eerste instantie op te voeren was, comfortabel met het verkeer meekomen. Eigenlijk zou ik gewoon een 110 of 125cc blokje eronder willen fietsen maar .... is dit verstandig ?
Uitgaande dat je bv 125 rijdt:
Hebben jullie brommers/motoren een bromfietskenteken of moto ?
Hoe groot is pak kans ?
Wat is de consequentie als je wordt gepakt ?
Bij een ongeluk heb je volgens mij zowiezo een probleem maar verschilt 125cc van nog van 70cc ?
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Een 70 met 50 kop haalt met een 16mm carbje met gemak de 70km en als je wat meer tijd hebt ook makkelijk de 80. Je doet iets niet goed.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: 70cc, 110cc, 125cc
mijn brommer is 50cc, maar loopt "iets" harder dan 45, ook dat kan je goed klaarmaken. (top rond 75/80)
meer-cc-blokken heb ik op motorkenteken.
Maar ook op motorplaat heb ik met 50cc gereden.
het grootste probleem zou je hebben wanneer je iemand bijvoorbeeld het ziekenhuis in rijd.
met een 50cc opgevoerde brommer, keert de verzekering uit, maar je hebt kans dat je na een evt. onderzoek zelf voor de kosten opdraait.
Met meer cc rij je op een onverzekerde motorfiets en hoeft de verzekering niet uit te keren, en zal dus alle schade op jou verhaald worden. Evt levenslang betalen.
Zo heb ik het ooit begrepen, correct me if I'm wrong.
meer-cc-blokken heb ik op motorkenteken.
Maar ook op motorplaat heb ik met 50cc gereden.
het grootste probleem zou je hebben wanneer je iemand bijvoorbeeld het ziekenhuis in rijd.
met een 50cc opgevoerde brommer, keert de verzekering uit, maar je hebt kans dat je na een evt. onderzoek zelf voor de kosten opdraait.
Met meer cc rij je op een onverzekerde motorfiets en hoeft de verzekering niet uit te keren, en zal dus alle schade op jou verhaald worden. Evt levenslang betalen.
Zo heb ik het ooit begrepen, correct me if I'm wrong.
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Volgens mij is dat niet zo. Met meer cc rij je volgens mij gewoon op een opgevoerde bromfiets. Je hebt immers een bromfietskenteken. Anders zou je ook gepakt/bekeurd moeten worden op het niet hebben van een motorrijbewijs, verkeerde plek op de weg, geen motorverzekering etc. Daar heb ik nog nooit van gehoord.CB-viguur schreef:Met meer cc rij je op een onverzekerde motorfiets
Strafrechtelijk is het zo dat je pas schuldig bent bij een ongeluk als het opvoeren van de brommer ook heeft bijgedragen aan het ongeluk. Dus als je te hard hebt gereden. Als je met met je 125cc-blok met 45 km/h een ongeluk hebt, heb je weinig te vrezen. Wat betreft strafrechtelijke vervolging dan. Hoe het met de verzekering zit weet ik niet.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
- Bezit: Een heuze bami monkey
- Locatie: lelystad
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Met je 70 cc moet het makkelijk harder kunnen lopen.
Mijn monkey 10inch loopt er zelfs 70 km met tedelijk weinig toeren.
En verzekerd ben je altijd.
al rij je motor zonder rijbewijs of wat dan ook je wa dekt het.
Mijn monkey 10inch loopt er zelfs 70 km met tedelijk weinig toeren.
En verzekerd ben je altijd.
al rij je motor zonder rijbewijs of wat dan ook je wa dekt het.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
- Bezit: Een heuze bami monkey
- Locatie: lelystad
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Hoe ik dat zeker weet......
1 ik was 15 en reed me citta in elkaar op een busje....was geen probleem.
2 me paps doet de verzekeringen en heeft het al meerdere keren bij de hand gehad.
1 ik was 15 en reed me citta in elkaar op een busje....was geen probleem.
2 me paps doet de verzekeringen en heeft het al meerdere keren bij de hand gehad.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 70cc, 110cc, 125cc
In vroeger tijden was dit wel degelijk het geval als je gepakt werd met 70cc. Hoe het tegenwoordig is, geen idee. Dacht ergens gelezen te hebben dat men je kenteken in kan nemen totdat je op het politiebureau komt bewijzen dat je (weer) 49cc onder je brommer hebt hangen.Jurrien schreef:Volgens mij is dat niet zo. Met meer cc rij je volgens mij gewoon op een opgevoerde bromfiets. Je hebt immers een bromfietskenteken. Anders zou je ook gepakt/bekeurd moeten worden op het niet hebben van een motorrijbewijs, verkeerde plek op de weg, geen motorverzekering etc. Daar heb ik nog nooit van gehoord.CB-viguur schreef:Met meer cc rij je op een onverzekerde motorfiets
Strafrechtelijk is het zo dat je pas schuldig bent bij een ongeluk als het opvoeren van de brommer ook heeft bijgedragen aan het ongeluk. Dus als je te hard hebt gereden. Als je met met je 125cc-blok met 45 km/h een ongeluk hebt, heb je weinig te vrezen. Wat betreft strafrechtelijke vervolging dan. Hoe het met de verzekering zit weet ik niet.
ps. @rene. Baja(=12v monkey) met alles ori en op noppen (ademt in door 11mm carb en heeft een rietje als uitlaat) loopt gewoon 60. (Met mij erop!)
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Klopt, vriendjes van me moetsen voor dergelijke vergrijpen voor de rechter komen. Liep altijd met een sisser af, boete van 150,- ofzo.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
- Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50 - Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Even voor de duidelijkheid, mijn 70cc loopt met een VVV en 21mm tegen de 90 .... Maar het is mij niet te doen om de snelheid. Ik wil met weinig toeren lekker rijden en "even" inhalen als dat nodig is en mijn gevoel zegt dat zo'n 110 of 125cc blok heul ontspannen rijdt.
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Als je met weinig toeren toch een beetje vooruit wil komen, dan heb je dus nodig.. een beetje vermogen, en een iets zwaardere tandwielverhouding!
nou lijkt het me dat als je brommer de 90 haalt, je dit allebei al hebt, gewoon wat eerder overschakelen dus!
nou lijkt het me dat als je brommer de 90 haalt, je dit allebei al hebt, gewoon wat eerder overschakelen dus!
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Stop er een kleinere carb op, dan loopt ie 60 of 70 met lekker weinig toeren. Klaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: 70cc, 110cc, 125cc
dat lifan125cc blokje uit zwolle kopen 16 mm erop zetten en hopen dat je nooit op de rollerbank komt
denk zelfs dat als je op je 70 cc een 20 mm zet je die snelheid wel haalt die je wil maar 125cc rijd dan wel weer anders.
denk zelfs dat als je op je 70 cc een 20 mm zet je die snelheid wel haalt die je wil maar 125cc rijd dan wel weer anders.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
- Bezit: Een heuze bami monkey
- Locatie: lelystad
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Een lifan125 loopt met een 12 mm carb op 10 inch nog steeds ruim 75.
Mijn ervaring met de 125 blokjes is dat je er zo zenuwachtig mee gaat rijden.
1mm meer gas geven en je rijdt gelijk 10 km per uur harder.
Zelf nu 70.cc er onder hangen.
Niet teveel toeren en toch lekkere snelheid
Mijn ervaring met de 125 blokjes is dat je er zo zenuwachtig mee gaat rijden.
1mm meer gas geven en je rijdt gelijk 10 km per uur harder.
Zelf nu 70.cc er onder hangen.
Niet teveel toeren en toch lekkere snelheid
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Haha, dat wat jij "zenuwachtig" noemt zou ik liever veel trekkracht willen noemen. Krachtigere motoren voelen daarom ietwat zenuwachtig aan maar is niks mis mee.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
- Bezit: Een heuze bami monkey
- Locatie: lelystad
Re: 70cc, 110cc, 125cc
Leuk op de motor idd.
Maar als je ergens slechys 45 mag(meestal met je brommer) heb je de keuze tussen in zijn 3 rijden en steeds met je gas spelen of in zijn 4 met eigenlijk net te weinig toeren.
kwestie van proberen denk ik
Maar als je ergens slechys 45 mag(meestal met je brommer) heb je de keuze tussen in zijn 3 rijden en steeds met je gas spelen of in zijn 4 met eigenlijk net te weinig toeren.
kwestie van proberen denk ik
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect