bamiblok zat nu zelf bouwen

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door nielspbr »

Daxframes (en monkey, zb/pbr) trekken ook 176/180cc honda nice tjr/trp/hsm blokken uitgerust met +R of dohc koppen goed voor zo'n 25pk.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Edo »

Met welk blok je het meeste rendement haalt weet ik niet. Ik ben tot nu toe een stuk enthousiaster over de Lifan 150 tov de YX150. Die YX schakelde nieuw uit de doos echt als een afgeragde bak. De Lifan; super smooth.. Smoother dan gereviseerde 4-bakjes van SS. Gaat nooit NAAST de versnelling als je twijfelend schakelt ofzo; heel soepeltjes.

De YX vond ik ook een herriebak en bij langzaam stationair lopen leek het wel een trekker qua geluiden uit de kop.. De Lifan 150 is een stuk stiller (klinkt gezonder).

Dure blokken heb ik geen ervaring mee en ga ik ook niet in investeren. Drink liever een paar biertjes in de kroeg zonder extra krantenwijk te nemen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door nielspbr »

Mij geloven ze ook nooit als ik zeg dat mijn chaytona beter schakelt als mijn honda baja.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door butt head »

Edo schreef:Met welk blok je het meeste rendement haalt weet ik niet. Ik ben tot nu toe een stuk enthousiaster over de Lifan 150 tov de YX150. Die YX schakelde nieuw uit de doos echt als een afgeragde bak. De Lifan; super smooth.. Smoother dan gereviseerde 4-bakjes van SS. Gaat nooit NAAST de versnelling als je twijfelend schakelt ofzo; heel soepeltjes.

De YX vond ik ook een herriebak en bij langzaam stationair lopen leek het wel een trekker qua geluiden uit de kop.. De Lifan 150 is een stuk stiller (klinkt gezonder).

Dure blokken heb ik geen ervaring mee en ga ik ook niet in investeren. Drink liever een paar biertjes in de kroeg zonder extra krantenwijk te nemen.
ik moet zeggen dat ik met mijn yx150 helemaal geen klagen had over het schakelen.
Vond het alleen jammer dat mijn bigend lager na een jaar afmatten K.O. Was. Ach we hebben een leuk blok gehad voor het geld en een bijna dood ervaring in lux door een kuil in de binnen bocht met een veelste hoge snelheid
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Edo »

Haha, daarentegen zie ik dat dat Lifan blok in de verkoophoek na aankoop direct gesplitst is om de schakelvorken te vervangen.

Zo zie je maar; je moet echt geluk hebben met zo'n afhaalchineesje.

RZR
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2012 08:02
Bezit: Honda CD50, Honda SS50, onderdelen....................................
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door RZR »

Ik moet zeggen dat ik met YX 160 4V nooooit problemen gehad heb, alleen het starten is een crime!, echt superhoge compressie, maar als het blokje eenmaal liep.......................Kanonne! Ik heb hem erafgehaald omdat ik nog meer vermogen wilde, hij ligt nog crisp op de plank na 5500km........
Heb nu de Daytona 190 4V, en moet zeggen: muisstil(totdat je gas geeft!) en rijdt enorm beheerst, en als je gas geeft, gaat hij.........
deze blokken draaien 10.000 rpm moeiteloos, totspeed heb ik nog niet gereden, maar 120km/U in 7 sec.........echt in een scheet!
Fijnste wat ik ooit gereden heb.............
Bij een keuze tussen YX of Lifan:YX heeft meer tuningsmogelijkheden, en meer losse onderdelen verkrijgbaar.

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Ilja1974 »

Dat lijkt er wel op ja!
Nou eerst maar weer even wat sparen voordat ik een ander blok er onder hang.
Het enig wat ik wel minder vind,is dat die lifan blokken die je nu ziet een zwart carter hebben...
Of is dat alweer anders?
Zag dat jou blok(Edo)wel de gewone aluminium kleur heeft.
Met wat voor carburateur draaien jullie op die van jullie?
Groetjes Ilja

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Edo »

Mijn Lifan blok was ook niet nieuw. Nja, hij was wel nieuw, maar lag al een hele tijd bij fourstroker op de plank. Ik heb er overigens een VM-achtig 24mm ding opzitten. Bij Luc De Bondt voor 100 euro inclusief verzenden. Ik hecht niet zo veel waarde aan onzinnig dure carbs omdat ik nou eenmaal niet geloof dat je er echt veel harder mee gaat :D

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Saik0 »

Ik heb er een Dellorto 24mm squareslide op zitten. Zoiets, maar dan 24mm.
Supermakkelijk af te stellen en loopt als een trein. NOS gekocht op marktplaats voor 30 euro. Zit normaal op een Moto Guzzi V50.
Afbeelding
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door nielspbr »

mikuni vm26-665. Ik moet alleen nog een keer een stationairsproeier 22,5 zien te vinden om te zien of ik dat gebied net boven stationair goed krijg.


edit: Ik moet toch eens die vm24 van m'n lifan uitproberen op de daytona, eens kijken wat die onderin doet.

Jaime
4T-MSB addict
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk
Locatie: Ede

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Jaime »

Nog een vraagje, wat is het verschil tussen de yx150 en de yx160cc behalve de 10cc extra.
Is de drijfstang langer ofzo?
En iemand eenig idee waarom de yx blokken olie verbruiken?

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Edo »

Ze verbruiken waarschijnlijk olie omdat de toleranties niet zo nauw zijn. Of omdat ze gewoon niet goed ingereden worden.

Monteren en beuken is meestal het motto :D

Jaime
4T-MSB addict
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk
Locatie: Ede

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Jaime »

het olie verbruik staat ook in de fabrieks opgaven.
dus ik denk dat dat weinig met inrijden te maken heeft, wel denk ik dat de toleranties idd niet zo nauw zijn of dat ze het expres gedaan hebben voor smering ofzo.

Iemand die mij kan vertellen wat zon blokje gebruikt aan olie?

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: vragen mbt big bore blokken

Bericht door Edo »

Jaime schreef:het olie verbruik staat ook in de fabrieks opgaven.
dus ik denk dat dat weinig met inrijden te maken heeft, wel denk ik dat de toleranties idd niet zo nauw zijn of dat ze het expres gedaan hebben voor smering ofzo.

Iemand die mij kan vertellen wat zon blokje gebruikt aan olie?
Daytona heeft er iets over in zijn specificatie bladen staan (Daytona 150)..

Maar laten we duidelijk zijn; alle viertaktmotoren verbruiken olie. Niet voor de smering maar omdat er nou eenmaal bewegende delen in het blok zitten die niet hermetisch afgesloten kunnen worden (denk aan zuigerveren). Ook nieuwe auto's verbruiken olie. Ouwe auto's ook. Overigens valt het allemaal wel mee wat zo'n traktor YX-blok verbruikt. Het meeste gooit hij via je carter ontluchting eruit.

En eens in de week even peilen kan nooit kwaad. Ook niet bij een ori Honda 50cctje.

Jaime
4T-MSB addict
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk
Locatie: Ede

Re: bamiblok zat nu zelf bouwen

Bericht door Jaime »

Zo ik ben het zat met mijn yx150 blok.
Dus nu heb ik 2 keuzes die ik kan maken, of een Honda nice 110cc blok (waar te halen?) of zelf iets maken op de ss50 onderblok met 4bak (betrouwbaar honda!)
net even zitten kijken en ik dacht aan:

Een Honda nice kruk of daytona, de daytona kruk is 57,8mm slag van de nice kan ik hem niet vinden.
57mm nicasil cilinder kit

Welke kop kan hier op????

En zijn er buiten de oliepomp, cotteren van de carters nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden????

Plaats reactie