Takegawa 6 bak

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door August »

Het secundaire tandwiel van de zesde zal ook anders gemaakt moeten worden om meer vlees in de secundaire tweede te krijgen.
Voor een oplossing moet ik de hele boel naar Engeland sturen. De kosten zijn nu voor mij even het issue. Als ik meer mensen heb die hier niet alleen interesse in hebben, maar er straks ook daadwerkelijk voor willen betalen dan kan ik kijken of het de investering waard is. Dat hangt een beetje af ook van hoeveel het scheelt als er gelijk een serietje gemaakt wordt. Ik snap heel goed dat het nu tijd kost om een oplossing te bedenken en te ontwerpen. Als dat ontwerp er eenmaal ligt, is het een kwestie van fabriceren. Die initiele kosten uitsmeren over fabricage zal schelen en je machines een serie laten maken is ook weer iets goedkoper dan one-offs.

De tandwielen zullen waarschijnlijk iets duurder zijn dan die van takegawa en we hebben er dus minimaal drie nieuwe van straks.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door gerbrandicus »

Ik denk dat het erop uit draait dat je complete 6 bakken gaat (laten) fabriceren 8-)
Waarom ook niet, als je toch al 3 tandwielen laat maken.

En over een paar jaar heb je een volledige onderdelenlijn van exclusieve special parts, die kunnen concureren met Take/Daytona/Kitaco. First on my list: Bredere carters waar een dikke cilinder, brute kruk en leuke bak in past.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door butt head »

gerbrandicus schreef:Ik denk dat het erop uit draait dat je complete 6 bakken gaat (laten) fabriceren 8-)
Waarom ook niet, als je toch al 3 tandwielen laat maken.

En over een paar jaar heb je een volledige onderdelenlijn van exclusieve special parts, die kunnen concureren met Take/Daytona/Kitaco. First on my list: Bredere carters waar een dikke cilinder, brute kruk en leuke bak in past.
met leuke bak bedoel je 10 bak met dikke tandwielen :mrgreen:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door gerbrandicus »

Een onverwoestbare 5 of 6 bak lijkt me wel wat. Met optionele rotatieklok. Jammie!

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door August »

Gewoon staande cilinder gaan rijden, dan heb je je onverwoestbare 5- of 6-bak al.

Even terug naar de 6-bak die hier ligt.
Kosten voor de tandwielen zijn niet gering. Daar hik ik nu een beetje tegenaan. Een paar jaar geleden was dat minder een probleem geweest, maar mijn budget voor 4-takt is flink geslonken. Eerst maar even wat verkopen dan maar.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door CB-viguur »

ik zal eens zoeken of ik nog een e-mail adres heb van Michel, racet met yamaha's en wil ook nog wel eens iets speciaals laten maken.
Die heeft me ooit verteld dat hij een adresje had ergens achter amersfoort ofzo, kost wel wat, maar dan heb je het vrij snel.
En een adresje in het oostblok, goed spul, voor weinig geld, maar productietijden waren wat afwisselend.

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door August »

Het adres in Engeland is zeker goed, maar ook kostbaar. Hoe lang het ongeveer duurt is voor mij minder belangrijk.
Als ik een goede kwaliteit tegen redelijke prijs in Nederland vind, zou dat natuurlijk fijn zijn.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door hypercub »

August schreef:Gewoon staande cilinder gaan rijden, dan heb je je onverwoestbare 5- of 6-bak al.
Zie je wel, die jongen is helemaal niet gek!
.
Life is too short for lousy coffee.

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door CB-viguur »

hypercub schreef:
August schreef:Gewoon staande cilinder gaan rijden, dan heb je je onverwoestbare 5- of 6-bak al.
Zie je wel, die jongen is helemaal niet gek!
.

mijn kitaco 6bak ging stuk en schoot uit 2.
en we hebben zelfs een XR75 5bak liggen die problemen gaf, van 3 naar 1 schieten, dat levert kromme klepjes op.

niks is ONverwoestbaar :mrgreen:

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door butt head »

CB-viguur schreef:
hypercub schreef:
August schreef:Gewoon staande cilinder gaan rijden, dan heb je je onverwoestbare 5- of 6-bak al.
Zie je wel, die jongen is helemaal niet gek!
.

mijn kitaco 6bak ging stuk en schoot uit 2.
en we hebben zelfs een XR75 5bak liggen die problemen gaf, van 3 naar 1 schieten, dat levert kromme klepjes op.

niks is ONverwoestbaar :mrgreen:
maar dan rij jij ook wat harder dan menig snotneus hier.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door nielspbr »

CB-viguur schreef:
hypercub schreef:
August schreef:Gewoon staande cilinder gaan rijden, dan heb je je onverwoestbare 5- of 6-bak al.
Zie je wel, die jongen is helemaal niet gek!
.

mijn kitaco 6bak ging stuk en schoot uit 2.
en we hebben zelfs een XR75 5bak liggen die problemen gaf, van 3 naar 1 schieten, dat levert kromme klepjes op.

niks is ONverwoestbaar :mrgreen:
Had Eelco zelf laatst ook geen last van kromme kleppen?

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door Bart »

Ik weet wel iemand die tandwielen kan maken voor je, ook met verlegde moduul, dus je hebt veel keuze in overbrengingsverhouding!
Tandwielen blijven heel met het racen met de guzzi, en daar ging het wel héél lomp aan toe.

Groetjes! Bart
Blauw of Groen?

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door August »

Aha, dat is goed om te horen Bart. Ik stuur je even een pm.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Takegawa 6 bak

Bericht door jifu-dax »


Plaats reactie