Als er een beetje animo voor is zal ik mijn project maar eens van de schap halen deze winterdagen. Was al een tijd aan het twijfelen zelf een toerenbegrenzer te bouwen maar als er genoeg mensen wat aan hebben waarom niet.
Het idee nu is vooralsnog alleen voor cdi ontsteking.dmv pickup signaal eerst naar een controller te leiden en dan naar de cdi:
- instelbare ontstekings vertraging/vervroeging over gehele toerental bereik. ( interpolatie tussen zeg 16 punten)
- toerenbegrenzing heb ik meerdere optie in gedachten
1. gewoon via ontstekings vertraging / cutoff
2. voor de bamiblokken die meestal mooie versnellings "sensor" hebben kan je rpm limiteren per versnelling
3. voor alle blokken, extra pickup op uitgaande-as (of achterwiel....) waarmee effectief ook snelheid/versnelling berekend kan worden.
voordeel van de laatste 2 optie is natuurlijk dat je alleen de snelheid begrenst waardoor je in de 1 en 2 gewoon nog door kan trekken.
Ga denk ik ergens in de loop van deze week iets meer informatie uitwerken. Mochten er nog andere wensen zijn kom maar op.
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm zoiets maar dan wat meer opties en met de "orginele" cdi unit om het lekker goedkoop te houden