Toerenbegrenzer?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Mikf
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 aug 2010 20:30
Locatie: Rotterdam - Ommoord

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Mikf »

nielspbr schreef:Lijkt mij eigenlijk behoorlijk irritant, je kan niet meer doorhalen in de versnellingen omdat ie doodslaat.


(zou persoonlijk eerst zo'n cdi uitproberen voor je naar 88cc gaat, dan weet je of het bevalt.)
Ja, was ook de bedoeling om eerst even te proberen alvorens ik over ga naar 88cc.

@ ciebie, ja, dat is ook wel zo. Ik zat gewoon te kijken of er een leuke oplossing was om zowel een lekker koppelblok te hebben, maar niet al te snel gaat en op die snelheid niet al te veel toeren maakt..

graveart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2011 17:32
Bezit: Bami Monkey
Locatie: Amersfoort

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door graveart »

"I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free."

Mikf
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 aug 2010 20:30
Locatie: Rotterdam - Ommoord

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Mikf »

Dat is idd misschien wel precies wat ik zoek!

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Ilja1974 »

Hallo
Ik was er laatst ook mee bezig geweest omdat ik mijn ss ook op die manier wilde afknijpen.
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=8&t=24712
Helaas kreeg ik te door mijn gekocht CDI niet aan de praat op mijn fiets.
Moet er voor het mooie maar weer eens induiken.
Deze cdi(zie foto in het topic zou je door middel van een klein schroefje af kunnen regelen.
Groetjes Ilja

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door ciebie »

Mocht iemand die 5-pins cdi bestellen, ik ben ook wel geïnteresseerd!

evilBunny
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 feb 2012 10:59
Bezit: ss50 verbouwing
cf50 voor de vriendin
Locatie: Nijmegen

Re: Toerenbegrenzer? challenge accepted!

Bericht door evilBunny »

Als er een beetje animo voor is zal ik mijn project maar eens van de schap halen deze winterdagen. Was al een tijd aan het twijfelen zelf een toerenbegrenzer te bouwen maar als er genoeg mensen wat aan hebben waarom niet.

Het idee nu is vooralsnog alleen voor cdi ontsteking.dmv pickup signaal eerst naar een controller te leiden en dan naar de cdi:
- instelbare ontstekings vertraging/vervroeging over gehele toerental bereik. ( interpolatie tussen zeg 16 punten)
- toerenbegrenzing heb ik meerdere optie in gedachten
1. gewoon via ontstekings vertraging / cutoff
2. voor de bamiblokken die meestal mooie versnellings "sensor" hebben kan je rpm limiteren per versnelling
3. voor alle blokken, extra pickup op uitgaande-as (of achterwiel....) waarmee effectief ook snelheid/versnelling berekend kan worden.
voordeel van de laatste 2 optie is natuurlijk dat je alleen de snelheid begrenst waardoor je in de 1 en 2 gewoon nog door kan trekken.

Ga denk ik ergens in de loop van deze week iets meer informatie uitwerken. Mochten er nog andere wensen zijn kom maar op.

http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm zoiets maar dan wat meer opties en met de "orginele" cdi unit om het lekker goedkoop te houden

Johnson40
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2012 15:12
Bezit: Dax

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Johnson40 »

"CDI R11 with programmable rev limit switch HONDA 6 PIN PLUG" van OO-Racing

Deze toerenbegrenzer gebruik ik op mijn Dax. Werkt prima. Je kan m.b.v. de potmeter exact instellen bij welk toerental de ontsteking wordt begrensd. De motor gaat dan sputteren. De motor valt dus niet dood, maar blijft op het door jou ingestelde maximaal toerental draaien. Ik kan de begrenzing middels een schakelaar aan- en uitschakelen. Echter krijg ik de motor alleen gestart als de begrenzer uit staat....

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Ilja1974 »

Heb gister ook even flink lopen internetten en ben ook wat wijzer geworden.
Ik kwam een afbeelding van een cdi tegen waarbij de aansluiting omgedraaid zit.
Dus dat kan bij die van mij ook het geval zijn.
Maar ik kwam ook weer een regelbare cdi tegen en die bleek dus zijn stroom via de accu te moeten krijgen.
In het laatste geval zal ik er goed de balen van hebben aangezien ik mijn cdi ontsteking met een 6v spanningsregelaar/gelijkrichter heb zitten en de cdi 12v nodig heeft.
Er zijn dus wisselstroom cdi's en gelijkstroom cdi's.
Groetjes Ilja

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Edo »

Als je dan toch printplaten gaat solderen, zet er dan gelijk even een quickshifter-functie op :D

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Ilja1974 »

Hallo
Nou uiteindelijk de cdi die ik heb vanmorgen ook aan de praat gekregen maar deze reageert dus niet op de stelschroef...
Heb het ook in het door mij begonnen topic gezet.
@johnson40:
Dat is wel minder ja.
Zou het niet een optie zijn om via de neutraal schakelaar van je bak ook een verbreek relais te laten lopen en die met de cdi te verbinden?
Dan start je je fiets in zijn vrij en zodra je hem in de versnelling zet schakelt ie de begrenzer uit zich zelf in.
Groetjes Ilja

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Ilja1974 »

Zijn er toevallig mensen die al wat met de verschillende standaard begrensde cdi's hebben gerommeld?
Die houden ook in boven een bepaald toerental.(per merk zal dat ook wel weer wat verschillen)
Naar die resultaten ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig.
Groetjes Ilja

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door hypercub »

De boete voor te hard rijden is lager dan de boete die je krijgt als je een inschakelbare begrenzing hebt gemonteerd.
Life is too short for lousy coffee.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door Edo »

Ik weet niet met wat voor begrensde CDI's jullie rommelen.. Maar vermijd de GY6-chinese-scooter CDI's. Vermijd ook de begrensde tweetakt CDI's, want dat toerental ga je op je SS blokje niet eens halen. Dus blijft er alleen een skyteam/jinpling/etc. CDI over.

En die doet toch precies wat je wil? Kost misschien wat meer (winkelprijs, zit een goeie marge op) maar ben je wel klaar..

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door ciebie »

Edo schreef:Ik weet niet met wat voor begrensde CDI's jullie rommelen.. Maar vermijd de GY6-chinese-scooter CDI's. Vermijd ook de begrensde tweetakt CDI's, want dat toerental ga je op je SS blokje niet eens halen. Dus blijft er alleen een skyteam/jinpling/etc. CDI over.

En die doet toch precies wat je wil? Kost misschien wat meer (winkelprijs, zit een goeie marge op) maar ben je wel klaar..
wat voor toerentallen halen die GY6 dingen dan?

KiP
postslet
Berichten: 2384
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Toerenbegrenzer?

Bericht door KiP »

Voor de 12 volt DAX modelen hebben wij een unieke CDI unit met EURO-begrenzer. De begrenzer werkt als volgt; de plug ERUIT is de begrenzer AAN en plug ERIN is de begrenzer UIT. In de cdi unit kan je door een schroefje te verstellen de begrensde snelheid veranderen. Deze set kost € 74,50 euro incl. verzendkosten (in NL & BE) en wordt ook geleverd met een handleiding voor de montage. Als je dit setje aan huis gemonteerd wilt hebben dan bent je totaal voor € 85,- euro helemaal klaar (alleen in NL).

Werkt onder andere op: Skyteam, Honda, Jincheng DAX/ Singa/ Monkey/ Gorila/ Ape en andere varianten van de DAX motor

nten van de DAX motor.

Afbeelding


http://www.begrenzer.nl/products.html

misschien is dit wat?
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Plaats reactie