fcr 28
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12 feb 2007 17:46
- Locatie: Maarssenbroek
fcr 28
beste
ik ben voor het eerst aan het proberen me blokje op een fcr 28 te laten lopen
maar
start
slaat af
en doet verder niks
wie kan me meer over zoon carb vertellen
kwa afstellen
of basis afstellingen
set up van het blokje
gb 6 carters
takagawa 5 bak
kitaco 4 plaats op de bak
kitaco peer vormige kruk 54mm
kitaco alu cil 54 mm
kitaco kop (geflowt)
kitaco ultra se nok
binnen rotor
en dan de fcr 28
ik hoor het graag
groet kjell (0643087945)
ik ben voor het eerst aan het proberen me blokje op een fcr 28 te laten lopen
maar
start
slaat af
en doet verder niks
wie kan me meer over zoon carb vertellen
kwa afstellen
of basis afstellingen
set up van het blokje
gb 6 carters
takagawa 5 bak
kitaco 4 plaats op de bak
kitaco peer vormige kruk 54mm
kitaco alu cil 54 mm
kitaco kop (geflowt)
kitaco ultra se nok
binnen rotor
en dan de fcr 28
ik hoor het graag
groet kjell (0643087945)
4 takt power
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16205
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: fcr 28
Gejat van daxboard.
august schreef:Even aangenomen dat je een juiste bezetting van naald en luchtsproeier hebt zoals kitaco ze levert in hun kitjes. Indien niet of twijfel, kan ik die waardes ook geven: Grote luchtsproeier 200, Naald 90GTR, kleine sproeier binnenin 45. Dit is bijna altijd in orde als je een FCR hebt die voor onze machientjes is geleverd.
Ik zou als hoofdsproeier een 100-110 nemen, dan zit je bijna altijd goed. De exacte waarde daar kom je met afstellen dan wel achter. Er zijn doosjes sproeiers van daytona met een hele rij waardes.
Zet je fcr schuin/bijna dwars op je cilinder (wel weer de carbu vastzetten). Verdraai nu met een kort, klein schroevendraaiertje het vijsje dat zich onderlangs bevindt, diep in een lange cilindervormige gang. Doe dit met draaiende motor, afstellen totdat dit het beste draait op ralenti.
Als dat gedaan is, mag hij terug en komt het volgende. Beste is, om nu indien je een monkey of gorilla hebt, nu je tank eraf te nemen en liefst met een helper vast te houden naast de brommer, hij moet nog altijd benzine krijgen. Als deze op je Chaly zit, heb je geluk, is veel makkelijker! Maar het eerdere vijsje is nu veel moeilijker, op Ebay.com zijn hier draaiknopjes voor te krijgen, deze soort: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TITANIUM ... enameZWDVW
Kelk eraf halen en nu draai je aan de linkse van die beide vijsjes die je daar op foto liet zien (eentje is maar verstelbaar, de andere is de vaste luchtsproeier). Nu moet je steeds even gas geven om te kijken hoe deze oppakt. Hierbij is het allerbeste om eerst de pomp los te hebben gekoppeld, maar dit is wel even werk. (stangetje verwijderen, eerst vlotterkamer eraf)
Als het goed is en je hoofdsproeier is ook wat je wilt, dan ben je al heel ver. Wil je echt het onderste uit de kan, dan ben je wel even zoet. Er zijn bedrijven die dit op een vermogensbank kunnen afstellen, maar dan kost het natuurlijk wel aardig wat.
Pas op het einde sluit je je acceleratiepomp weer aan.
En je moet als je echt goed wilt afstellen ook steeds tussendoor rijden en niet alleen met motor in vrij proberen, want karakteristiek van motor onder last is heel anders dan zonder last. Vandaar dat een vermogensbank erg behulpzaam is, ook omdat je ziet wat je doet, maar vooral omdat je onder belasting afstelt.
august schreef:115-124cc superhead
PWK28/FCR28
tussen #110-115
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12 feb 2007 17:46
- Locatie: Maarssenbroek
Re: fcr 28
jij bent erg goed bezig
we gaan nog is even rommelen er aan
nog meer tips?
of meer info over de compressie
hij heeft na mij idee echt veel compressie
bij kicken gaat hij maar 1 keer rond (slaat niet door)
aanlopen is geen optie met 2 man krijg je hem niet rond
1 duwen
1 er op zitten
blokje gaat met kicken wel rond maar 1 of 2 slagen
thanks kjell
we gaan nog is even rommelen er aan
nog meer tips?
of meer info over de compressie
hij heeft na mij idee echt veel compressie
bij kicken gaat hij maar 1 keer rond (slaat niet door)
aanlopen is geen optie met 2 man krijg je hem niet rond
1 duwen
1 er op zitten
blokje gaat met kicken wel rond maar 1 of 2 slagen
thanks kjell
4 takt power
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: fcr 28
Het monster loopt!
Carb open gehaald en gereinigd, toen liep hij. Volgende stap is afstellen met de instructies van hierboven!
Carb open gehaald en gereinigd, toen liep hij. Volgende stap is afstellen met de instructies van hierboven!
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: fcr 28
De uitlaat is volgens mij van een Jincheng Knight. De vorige eigenaar heeft de achterkant al geperforeerd om hem beter te laten ademen. We moesten flink buigen om hem passend te krijgen icm rempedaal (op foto niet gemonteerd). Een aantal uitlaten geprobeerd maar niets past. Orgi uitlaat is zonde voor ons doel.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16205
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: fcr 28
ps. De qoutes van het daxboard zijn trouwens geschreven door onze "eigen" utregse August.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: fcr 28
en dat monster is ook op de hdd te bewonderen?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- chaly addict
- Berichten: 18836
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: fcr 28
Kijk naar die banden, dat is een hillclimber!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: fcr 28
Nog even ter aanvulling op het afstelverhaal. Hoofdsproeier range kan wel tot 130 of meer lopen, heel afhankelijk van hoe die ademt, wat voor uitlaat etc. Ik zou tegenwoordig eerder wat ruimer gaan zitten en van daaruit terugwerken dan andersom.
Succes!
En het eerdere verhaal met Nederlandse technische termen i.p.v. Belgische:
Even aangenomen dat je een juiste bezetting van naald en luchtsproeier hebt zoals kitaco ze levert in hun kitjes. Indien niet of twijfel, kan ik die waardes ook geven: Grote luchtsproeier 200, Naald 90GTR, kleine sproeier binnenin 45. Dit is bijna altijd in orde als je een FCR hebt die voor onze machientjes is geleverd.
Ik zou als hoofdsproeier een 100-110 nemen, dan zit je bijna altijd goed. De exacte waarde daar kom je met afstellen dan wel achter. Er zijn doosjes sproeiers van daytona met een hele rij waardes.
Zet je fcr schuin/bijna dwars op je cilinder (wel weer de carburateur vastzetten). Verdraai nu met een kort, klein schroevendraaiertje het schroefje dat zich aan de onderkant bevindt, diep in een lange cilindervormige gang. Doe dit met draaiende motor, afstellen totdat dit het beste draait op stationair.
Als dat gedaan is, mag hij terug en komt het volgende. Beste is, zeker bij een monkey of gorilla, nu je tank eraf te halen en liefst door een helper vast te laten houden naast de brommer, hij moet nog altijd benzine krijgen. Als deze op je Chaly zit, heb je geluk, is veel makkelijker! Maar het eerdere schroefje is nu veel moeilijker, op Ebay.com zijn hier draaiknopjes voor te krijgen, deze soort: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TITANIUM ... enameZWDVW
Kelk eraf halen en nu draai je aan de linkse van die beide schroefjes die je daar op foto liet zien (eentje is maar verstelbaar, de andere is de vaste luchtsproeier). Nu moet je steeds even gas geven om te kijken hoe deze oppakt. Hierbij is het allerbeste om eerst de pomp los te hebben gekoppeld, maar dit is wel even werk. (stangetje verwijderen, eerst vlotterkamer eraf)
Als het goed is en je hoofdsproeier is ook wat je wilt, dan ben je al heel ver. Wil je echt het onderste uit de kan, dan ben je wel even zoet. Er zijn bedrijven die dit op een vermogensbank kunnen afstellen, maar dan kost het natuurlijk wel aardig wat.
Pas op het einde sluit je je acceleratiepomp weer aan.
En je moet als je echt goed wilt afstellen ook steeds tussendoor rijden en niet alleen met motor in vrij proberen, want karakteristiek van motor onder last is heel anders dan zonder last. Vandaar dat een vermogensbank erg behulpzaam is, ook omdat je ziet wat je doet, maar vooral omdat je onder belasting afstelt.
Succes!
En het eerdere verhaal met Nederlandse technische termen i.p.v. Belgische:
Even aangenomen dat je een juiste bezetting van naald en luchtsproeier hebt zoals kitaco ze levert in hun kitjes. Indien niet of twijfel, kan ik die waardes ook geven: Grote luchtsproeier 200, Naald 90GTR, kleine sproeier binnenin 45. Dit is bijna altijd in orde als je een FCR hebt die voor onze machientjes is geleverd.
Ik zou als hoofdsproeier een 100-110 nemen, dan zit je bijna altijd goed. De exacte waarde daar kom je met afstellen dan wel achter. Er zijn doosjes sproeiers van daytona met een hele rij waardes.
Zet je fcr schuin/bijna dwars op je cilinder (wel weer de carburateur vastzetten). Verdraai nu met een kort, klein schroevendraaiertje het schroefje dat zich aan de onderkant bevindt, diep in een lange cilindervormige gang. Doe dit met draaiende motor, afstellen totdat dit het beste draait op stationair.
Als dat gedaan is, mag hij terug en komt het volgende. Beste is, zeker bij een monkey of gorilla, nu je tank eraf te halen en liefst door een helper vast te laten houden naast de brommer, hij moet nog altijd benzine krijgen. Als deze op je Chaly zit, heb je geluk, is veel makkelijker! Maar het eerdere schroefje is nu veel moeilijker, op Ebay.com zijn hier draaiknopjes voor te krijgen, deze soort: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TITANIUM ... enameZWDVW
Kelk eraf halen en nu draai je aan de linkse van die beide schroefjes die je daar op foto liet zien (eentje is maar verstelbaar, de andere is de vaste luchtsproeier). Nu moet je steeds even gas geven om te kijken hoe deze oppakt. Hierbij is het allerbeste om eerst de pomp los te hebben gekoppeld, maar dit is wel even werk. (stangetje verwijderen, eerst vlotterkamer eraf)
Als het goed is en je hoofdsproeier is ook wat je wilt, dan ben je al heel ver. Wil je echt het onderste uit de kan, dan ben je wel even zoet. Er zijn bedrijven die dit op een vermogensbank kunnen afstellen, maar dan kost het natuurlijk wel aardig wat.
Pas op het einde sluit je je acceleratiepomp weer aan.
En je moet als je echt goed wilt afstellen ook steeds tussendoor rijden en niet alleen met motor in vrij proberen, want karakteristiek van motor onder last is heel anders dan zonder last. Vandaar dat een vermogensbank erg behulpzaam is, ook omdat je ziet wat je doet, maar vooral omdat je onder belasting afstelt.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12 feb 2007 17:46
- Locatie: Maarssenbroek
Re: fcr 28
hee jongens
mooi voor de cross toch
loopt al een stuk beter maar nog niet klaar
groet kjell
mooi voor de cross toch
loopt al een stuk beter maar nog niet klaar
groet kjell
4 takt power
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16205
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: fcr 28
Dan zou ik er toch een filter opzetten ipv een kelk.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: fcr 28
nielspbr schreef:Dan zou ik er toch een filter opzetten ipv een kelk.
nee joh
de panty van je vriendin en een postbode elastiek
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: fcr 28
Loopt best goed al. Luchtfilter komt er als het goed is ook nog op. Wordt mooi zaterdag. Ik kan er helaas niet bij zijn, maar verheug me al op verslag, foto's en filmpjes!
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.