fcr 28

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
honda kjell
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:46
Locatie: Maarssenbroek

fcr 28

Bericht door honda kjell »

beste

ik ben voor het eerst aan het proberen me blokje op een fcr 28 te laten lopen
maar

start
slaat af
en doet verder niks

wie kan me meer over zoon carb vertellen
kwa afstellen
of basis afstellingen

set up van het blokje

gb 6 carters
takagawa 5 bak
kitaco 4 plaats op de bak
kitaco peer vormige kruk 54mm
kitaco alu cil 54 mm
kitaco kop (geflowt)
kitaco ultra se nok
binnen rotor
en dan de fcr 28

ik hoor het graag

groet kjell (0643087945)
4 takt power

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: fcr 28

Bericht door nielspbr »

Gejat van daxboard.
august schreef:Even aangenomen dat je een juiste bezetting van naald en luchtsproeier hebt zoals kitaco ze levert in hun kitjes. Indien niet of twijfel, kan ik die waardes ook geven: Grote luchtsproeier 200, Naald 90GTR, kleine sproeier binnenin 45. Dit is bijna altijd in orde als je een FCR hebt die voor onze machientjes is geleverd.

Ik zou als hoofdsproeier een 100-110 nemen, dan zit je bijna altijd goed. De exacte waarde daar kom je met afstellen dan wel achter. Er zijn doosjes sproeiers van daytona met een hele rij waardes.

Zet je fcr schuin/bijna dwars op je cilinder (wel weer de carbu vastzetten). Verdraai nu met een kort, klein schroevendraaiertje het vijsje dat zich onderlangs bevindt, diep in een lange cilindervormige gang. Doe dit met draaiende motor, afstellen totdat dit het beste draait op ralenti.

Als dat gedaan is, mag hij terug en komt het volgende. Beste is, om nu indien je een monkey of gorilla hebt, nu je tank eraf te nemen en liefst met een helper vast te houden naast de brommer, hij moet nog altijd benzine krijgen. Als deze op je Chaly zit, heb je geluk, is veel makkelijker! Maar het eerdere vijsje is nu veel moeilijker, op Ebay.com zijn hier draaiknopjes voor te krijgen, deze soort: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TITANIUM ... enameZWDVW

Kelk eraf halen en nu draai je aan de linkse van die beide vijsjes die je daar op foto liet zien (eentje is maar verstelbaar, de andere is de vaste luchtsproeier). Nu moet je steeds even gas geven om te kijken hoe deze oppakt. Hierbij is het allerbeste om eerst de pomp los te hebben gekoppeld, maar dit is wel even werk. (stangetje verwijderen, eerst vlotterkamer eraf)

Als het goed is en je hoofdsproeier is ook wat je wilt, dan ben je al heel ver. Wil je echt het onderste uit de kan, dan ben je wel even zoet. Er zijn bedrijven die dit op een vermogensbank kunnen afstellen, maar dan kost het natuurlijk wel aardig wat.
Pas op het einde sluit je je acceleratiepomp weer aan.
En je moet als je echt goed wilt afstellen ook steeds tussendoor rijden en niet alleen met motor in vrij proberen, want karakteristiek van motor onder last is heel anders dan zonder last. Vandaar dat een vermogensbank erg behulpzaam is, ook omdat je ziet wat je doet, maar vooral omdat je onder belasting afstelt.
august schreef:115-124cc superhead
PWK28/FCR28
tussen #110-115

honda kjell
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:46
Locatie: Maarssenbroek

Re: fcr 28

Bericht door honda kjell »

jij bent erg goed bezig

we gaan nog is even rommelen er aan

nog meer tips?
of meer info over de compressie

hij heeft na mij idee echt veel compressie
bij kicken gaat hij maar 1 keer rond (slaat niet door)

aanlopen is geen optie met 2 man krijg je hem niet rond
1 duwen
1 er op zitten

blokje gaat met kicken wel rond maar 1 of 2 slagen


thanks kjell
4 takt power

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: fcr 28

Bericht door gerbrandicus »

Het monster loopt!
Carb open gehaald en gereinigd, toen liep hij. Volgende stap is afstellen met de instructies van hierboven!

Afbeelding

Afbeelding

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: fcr 28

Bericht door hypercub »

Gaaf ding!
Life is too short for lousy coffee.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: fcr 28

Bericht door NIX »

Maar de uitlaat is een zelfbegrenzende.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: fcr 28

Bericht door gerbrandicus »

De uitlaat is volgens mij van een Jincheng Knight. De vorige eigenaar heeft de achterkant al geperforeerd om hem beter te laten ademen. We moesten flink buigen om hem passend te krijgen icm rempedaal (op foto niet gemonteerd). Een aantal uitlaten geprobeerd maar niets past. Orgi uitlaat is zonde voor ons doel.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: fcr 28

Bericht door nielspbr »

ps. De qoutes van het daxboard zijn trouwens geschreven door onze "eigen" utregse August.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: fcr 28

Bericht door butt head »

en dat monster is ook op de hdd te bewonderen?
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: fcr 28

Bericht door NIX »

Kijk naar die banden, dat is een hillclimber!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: fcr 28

Bericht door August »

Nog even ter aanvulling op het afstelverhaal. Hoofdsproeier range kan wel tot 130 of meer lopen, heel afhankelijk van hoe die ademt, wat voor uitlaat etc. Ik zou tegenwoordig eerder wat ruimer gaan zitten en van daaruit terugwerken dan andersom.

Succes!

En het eerdere verhaal met Nederlandse technische termen i.p.v. Belgische:
Even aangenomen dat je een juiste bezetting van naald en luchtsproeier hebt zoals kitaco ze levert in hun kitjes. Indien niet of twijfel, kan ik die waardes ook geven: Grote luchtsproeier 200, Naald 90GTR, kleine sproeier binnenin 45. Dit is bijna altijd in orde als je een FCR hebt die voor onze machientjes is geleverd.

Ik zou als hoofdsproeier een 100-110 nemen, dan zit je bijna altijd goed. De exacte waarde daar kom je met afstellen dan wel achter. Er zijn doosjes sproeiers van daytona met een hele rij waardes.

Zet je fcr schuin/bijna dwars op je cilinder (wel weer de carburateur vastzetten). Verdraai nu met een kort, klein schroevendraaiertje het schroefje dat zich aan de onderkant bevindt, diep in een lange cilindervormige gang. Doe dit met draaiende motor, afstellen totdat dit het beste draait op stationair.

Als dat gedaan is, mag hij terug en komt het volgende. Beste is, zeker bij een monkey of gorilla, nu je tank eraf te halen en liefst door een helper vast te laten houden naast de brommer, hij moet nog altijd benzine krijgen. Als deze op je Chaly zit, heb je geluk, is veel makkelijker! Maar het eerdere schroefje is nu veel moeilijker, op Ebay.com zijn hier draaiknopjes voor te krijgen, deze soort: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TITANIUM ... enameZWDVW

Kelk eraf halen en nu draai je aan de linkse van die beide schroefjes die je daar op foto liet zien (eentje is maar verstelbaar, de andere is de vaste luchtsproeier). Nu moet je steeds even gas geven om te kijken hoe deze oppakt. Hierbij is het allerbeste om eerst de pomp los te hebben gekoppeld, maar dit is wel even werk. (stangetje verwijderen, eerst vlotterkamer eraf)

Als het goed is en je hoofdsproeier is ook wat je wilt, dan ben je al heel ver. Wil je echt het onderste uit de kan, dan ben je wel even zoet. Er zijn bedrijven die dit op een vermogensbank kunnen afstellen, maar dan kost het natuurlijk wel aardig wat.
Pas op het einde sluit je je acceleratiepomp weer aan.
En je moet als je echt goed wilt afstellen ook steeds tussendoor rijden en niet alleen met motor in vrij proberen, want karakteristiek van motor onder last is heel anders dan zonder last. Vandaar dat een vermogensbank erg behulpzaam is, ook omdat je ziet wat je doet, maar vooral omdat je onder belasting afstelt.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

honda kjell
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:46
Locatie: Maarssenbroek

Re: fcr 28

Bericht door honda kjell »

hee jongens

mooi voor de cross toch

loopt al een stuk beter maar nog niet klaar

groet kjell
4 takt power

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: fcr 28

Bericht door nielspbr »

Dan zou ik er toch een filter opzetten ipv een kelk. ;)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: fcr 28

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:Dan zou ik er toch een filter opzetten ipv een kelk. ;)

nee joh

de panty van je vriendin en een postbode elastiek
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: fcr 28

Bericht door August »

Loopt best goed al. Luchtfilter komt er als het goed is ook nog op. Wordt mooi zaterdag. Ik kan er helaas niet bij zijn, maar verheug me al op verslag, foto's en filmpjes!
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

Plaats reactie