c90-blok betrouwbaar opvoeren

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door NIX »

Druk met projecten? Druk met theezetten, ja.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door honda sleutelaar »

Ne hoor, KOFFIE! :D
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door butt head »

ik heb mijn c90 blok in middels voorzien van een 56 slag krukas en 52 boring met een ot70 kop en kitaco zuigert en een 2 plaats koppeling.
blok doet het prima zelfs een aanslag zo als visé en een uur en drie kwartier auto baan heeft hem nog niet klein gekregen. helaas vind de koppeling het niet tof 95 tot 100 is prima haalbaar maar de koppeling wil in dat gebied gaan slippen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door Tedski »

Ik heb heel lang gereden met de originele cilinder opgeboord tot 51mm, met bolle zuiger voor OT70 kop. Geflowde OT70 kop (door Franken en Zn, Hilversum, lang geleden) en een wat gekkere nokkenas.
19mm Keihin er op, Ging.als.een.malle. :) En heel betrouwbaar. Uit schuur trekken, aanduwen, rijden.

2 jaar terug een 24mm mikuni er op gezet. Kut idee, als ik eerlijk ben. Die 19 liep way beter. 24 is gewoon te groot, bij mijn kop iig.

Ik ga binnenkort ook de meer slag ding doen, nooit gedaan, ben benieuwd wie goeie krukassen maakt.

istvan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:56
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door istvan »

Mijn setup:
- ori kruk
- 52 mm cilinder
- GB0 zuiger (van Rovaza geloof ik)
- OT 70 kop
- ori nok
- 4 bak SS
- 2-plaats koppeling met sterkere veren
- 19 mm keihin

Het rijdt geweldig. Cilinderinhoud is 105cc. Topsnelheid is 90km/u.

Ik rij er nu zo'n drie jaar mee rond. Het is niet dat ik er zoveel kilometers mee maak, maar als ik om me heen enkele bami-blokken na hetzelfde aantal kilometers zie uitvallen dan denk ik dat het zijn geld nu begint op te leveren. Het enige probleem wat ik in de tussentijd heb gehad is een slippende koppeling. Dit heb ik opgelost door de sterkere veren.
Afbeelding divisie Eindhoven

Rijden is een feest, remmen de kater.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door xMARKx »

Tedski schreef:
2 jaar terug een 24mm mikuni er op gezet. Opel idee, als ik eerlijk ben. Die 19 liep way beter. 24 is gewoon te groot, bij mijn kop iig.
Bij een grotere carb gaat ook je luchtsnelheid omlaag waardoor er een omslag punt komt waarbij de mototr minder vulling krijgt :wink:

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door butt head »

bij mijn c(d)90 blok in middels na een tegen slag lees het klaag topic maar is door van de 56 slag naar de 49 slag gegaan en een 52mm cilinder.
dat in combi met een verkeerde zuiger en een ot70 kop met 26mm teur er achter gaat als een jecco. jurrien heeft het zelf al geprobeerd.

moet er wel bij zeggen dat er al eens iemand met een dremel flink heeft huis gehouden in de kanalen van de kop
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door gerbrandicus »

Heb je nou een CD90 blok (HA03 met koppeling op de bak) of C90?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door butt head »

gerbrandicus schreef:Heb je nou een CD90 blok (HA03 met koppeling op de bak) of C90?
koppeling mop de bak HA03 net een nt c90 krukas er in.
onze heren van takiwaki hebben daar een onderdeeltje voor bedacht waardoor dat kan.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door NIX »

xMARKx schreef:
Tedski schreef:
2 jaar terug een 24mm mikuni er op gezet. Opel idee, als ik eerlijk ben. Die 19 liep way beter. 24 is gewoon te groot, bij mijn kop iig.
Bij een grotere carb gaat ook je luchtsnelheid omlaag waardoor er een omslag punt komt waarbij de mototr minder vulling krijgt :wink:
Leef jij nog?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door Nicoscub »

Als je je c90 blokje een boost wil geven is deze set op Ebay misschien een uitkomst, grote kleppenkop inclusief cilinder en zuiger en voor ongeveer 80 euro ligt het bij je op de mat:
http://www.ebay.nl/itm/171092464879?ssP ... 1438.l2649
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Re: c90-blok betrouwbaar opvoeren

Bericht door xMARKx »

NIX schreef:
xMARKx schreef:
Tedski schreef:
2 jaar terug een 24mm mikuni er op gezet. Opel idee, als ik eerlijk ben. Die 19 liep way beter. 24 is gewoon te groot, bij mijn kop iig.
Bij een grotere carb gaat ook je luchtsnelheid omlaag waardoor er een omslag punt komt waarbij de mototr minder vulling krijgt :wink:
Leef jij nog?
Haha Ja ik leef nog :wink:

Verhuisd, verbouwd en Dax geruild voor een oude Mini... Waardoor de Honda'tjes achterin de schuur waren beland :wink:

Plaats reactie