Extra lucht
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 sep 2011 15:41
- Bezit: Skyteam St50-3 Enduro wegens geldgebrek.
Spaart voor CB50 - Locatie: Winterswijk
Extra lucht
Ik ben een leek op het gebied van brommers en tuning maar ik vroeg me af: geeft het verschil als ik op mijn brommer een pomp(mechanisch of elektrisch) maakt die lucht de carburateur in blaast. Ik bedoel geen echte supercharger want die heeft heel veel druk nodig maar ik bedoel gewoon een pompje wat lucht aanzuigt en dat dan het filter in blaast.
Ik heb trouwens een skyteam st50 3 enduro (immi dax blok)
Ik heb trouwens een skyteam st50 3 enduro (immi dax blok)
Re: Extra lucht
Een föhn op je carburateur . Heeft geen zin. ten eerste blaast het niet hard genoeg en ten 2e heb je niet genoeg voeding voor dat blaasding. Supercharger zou wel leuk zijn als je aan laat drijven voor je vliegwiel of nokkenasketting o.i.d.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Extra lucht
Daar heb je de electrische fohn weer die om de zoveel tijd weer opduikt. Nee, dat werkt niet want de snelheid is niet variabel.
(En totaal niet gekoppeld aan wat je blok doet.)
Zo werkt het bijvoorbeeld weer wel:
(En totaal niet gekoppeld aan wat je blok doet.)
Zo werkt het bijvoorbeeld weer wel:
Re: Extra lucht
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Extra lucht
word het nog wat met dat compressor of blijft het bij 1 prototype?nielspbr schreef:Zo werkt het bijvoorbeeld weer wel:
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Extra lucht
In november stond er eentje in duisburg op de MG hausmesse. (van de duitse daytona importeur)
Ik heb ze verder nog niet in het wild gezien.
Ik heb ze verder nog niet in het wild gezien.
Re: Extra lucht
Want variabele snelheid is noodzakelijk?nielspbr schreef:Daar heb je de electrische fohn weer die om de zoveel tijd weer opduikt. Nee, dat werkt niet want de snelheid is niet variabel.
(En totaal niet gekoppeld aan wat je blok doet.)
Alles wat druk opbouwt geeft toch al verbetering?
Dat zo'n ventilatortje weinig druk opbouwt lijkt me een veel belangrijker argument waarom het niet gaat werken, toch?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Extra lucht
De luhtbehoefte van je blokje is variabel. (of heb jij een stationairmotor onder je chaly zitten?)
Re: Extra lucht
Snap ik, maar alles wat druk opbouwt in het inlaatkanaal is welkom, toch?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1817
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Extra lucht
Met een ventilatortje verstoor je alleen maar de gas stroming. Wil je echte compressor boost dan moet je wel met erg veel dingen rekening houden, zie het turbo topic in tuning.
Ook wel eens aan gedacht, zelfs een föhn gesloopt, op de witte draad aangesloten, maar was er al gauw achter dat het niks hielp. Integendeel zelfs.
Ook wel eens aan gedacht, zelfs een föhn gesloopt, op de witte draad aangesloten, maar was er al gauw achter dat het niks hielp. Integendeel zelfs.
Life is too short for lousy coffee.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Extra lucht
Heb het een keer met een oude kachelfan van een auto geprobeerd maar werkt inderdaad waardeloos;) ook wel eens de compressor geprobeerd, werkt ook niet!
Mss als je het met een potmeter op je gashandel kunt aansturen dat je het werkend krijgt maar ik denk dat een goed obstakelvrij filter effectiever is
Mss als je het met een potmeter op je gashandel kunt aansturen dat je het werkend krijgt maar ik denk dat een goed obstakelvrij filter effectiever is
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Extra lucht
Die fohn blaast echt niet harder dan dat de motor aanzuigt bij 9000tpm. Variabele is meer een gevolg van de gekozen powerbron (draaiende motor bij blower en gasstroom bij turbo), dan dat het noodzaak is. De benzinetoevoer is op elk systeem af te regelen. Ook bij een met constante hoge druk.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: Extra lucht
Ik heb ooit eens een filmpje gezien waar ze met een bladblazer lucht in een auto pompten. Vorgens het filmpje leverde het een kleine vermogenwinst.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Extra lucht
Maar die winst zou heel goed kunnen komen omdat de blazer koude lucht van buiten de motorruimte aanzoog, en het oorspronkelijke systeem warme van bij de motor. Hetgeen bij een brommer niet van toepassing is natuurlijk.
Trompet moet theoretisch een kleine drukvulling op snelheid geven, als de rest van het inlaattraject geen weerstanden kent.
Trompet moet theoretisch een kleine drukvulling op snelheid geven, als de rest van het inlaattraject geen weerstanden kent.
In the beginning there was nothing, which exploded.