Pagina 17 van 21

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 19 apr 2013 10:36
door butt head
vergeet niet een filmpje te schieten van je test vlucht

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 19 apr 2013 16:28
door ciebie
Misschien de verwarming van je lambda sensor loskoppelen als dat kan? Die zal het meeste vermogen trekken

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 19 apr 2013 18:04
door Tedski
Ik denk dat die verwarming wel nodig is voor een goeie meting.

Ik heb van de week de accu aan de lader gehad, toen een dagje testrijden, en aan het eind van de dag gaf de afr meter errors als hij stationair liep, te weinig vermogen dus. En ik had hem expres de hele dag aangeduwd ipv de starter te gebruiken om stroom te sparen.

Als ik reed werkte alles goed.
Ik denk alleen dat fuel pressure nu afneemt naar mate de prik in de accu afneemt. Dat maakt afstellen ook lastig.

Ik heb geboden op een nice ontsteking, alleen de spoelen lijken direct in de vliegwielkap te moeten worden gebout. Bij mij zit er nog een grondplaat tussen de spoelen en de kap. Ff kijken hoe ik dat ga doen.
Ik hoop ten zeerste dat ik mijn cdi en spanningsregelaar kan gebruiken met die nice ontsteking.

Nieuwe lagers en achteras gehaald, morgen ff in elkaar gooien en nogmaals de afstelling testen.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 20 apr 2013 08:29
door stoterstangen90
anders de kap er ook bij bestellen.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 20 apr 2013 09:57
door robertsp
Meten is weten. Je rijdt nu zonder verlichting neem ik aan?

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 21 apr 2013 18:50
door Tedski
Verlichting staat bepaald niet bovenaan het prioriteitenlijstje nee. Wat wil je dat ik meet?
Accu vol, dagje rijden, accu leeg = niet genoeg laadstroom.

Kan ik op een of andere manier de spanning die wordt opgewekt voor verlichting (geel draadje) gebruiken om de accu van meer laadspanning te voorzien?

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 21 apr 2013 19:20
door NIX
Volgens mij geeft de witte draad de meeste prik, die zit op het uiteinde van de spoel, check het draadschema. Van een losse spoel kun je een zwevende spoel maken en een bruggelijkrichter pakken, dat geeft meer prik dan de enkele gelijkrichter. Of dat met sterspoelen kan weet ik niet, het zou wel moeten kunnen, maar ik heb het nooit gedaan. Wat ik ook niet helemaal zeker weet is of de spanningsregelaar de laadstroom ook regelt. ALs dat zo is kun je die er misschien ook tussenuit laten en een losse gelijkrichter pakken.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 22 apr 2013 13:27
door TooCrash
Is een dynamo op het achterwiel een idee?(nee, niet zo'n fiets gevalletje, een stukje groter...)

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 22 apr 2013 13:49
door robertsp
@tedski: De stroom van de verbruikers meten. Dan weet je wat je nodig hent qua vermogen.

@nix: Spanningsregelaar regelt als het goed is niet de laadstroom. Loodaccu's laadt je met name dmv spanningsbron, begrenzing is in het algemeen je accu of het vermogen wat de lader kan geven.

Btw: dubbele gelijkrichter geeft wel hogere spanning, maar de stroom die je kunt trekken is daarentegen lager.

Sterspoelen moet ook kunnen lijkt me, maar je moet wel het aantal fasen weten en hoe ze geschakeld zijn.

Wbt gele draad: geel en wit zitten toch op hetzelfde spoellichaam? Ding moet namelijk niet gaan smelten. Je kunt ff testen of je een voorlamp aan kunt houden. Maar zou wel opletten met het maximum vermogen dat je uit je ontsteking trekt.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 22 apr 2013 13:58
door nielspbr
Paar losse ballonnetjes:
Je zou eigenlijk de ontsteking van een efi monkey of cub te pakken moeten krijgen. Misschien dat de ontsteking van een wave/msx 125i ook zou kunnen passen.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 22 apr 2013 22:25
door Edo
Als je een lichtspoel hebt met massa op de grondplaat, kun je ook de gele (slash witte) draad van de verlichting opsplitsen en beide naar de 4-pools reg/rec.

Je effectieve spanning wordt dan net even iets hoger omdat hij ook de negatieve spanning gelijkricht naar positief. Correct me if i'm wrong. En anders zo'n normale YX150 ontsteking o.i.d. nemen. Die heeft standaard een zwevende lichtspoel die je op een 4-pins regelaar kunt steken.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 22 apr 2013 22:26
door Edo
Of heb je dan te maken met een niet-bestaande stroomkring op de tweede aansluiting?

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 23 apr 2013 08:41
door nielspbr
Mits de passende regelaar is dat een optie. zwevende spoel heeft een hogere opbrengst omdat de volledige golf wordt gebruikt in plaats van de halve golf.
(Een lid van een duits forum heeft daar een regelaar voor gebouwd.)

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 23 apr 2013 09:14
door NIX
Met een flinke accu heb je je regelaar. Die accu wordt ook nog eens flink leeggetrokken, dus klaar.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 24 apr 2013 09:57
door Tedski
Ik snap het ff niet jongens.
Ik geef gelijk toe dat dit niet mijn sterkste kant is, maar:

Geel en wit gaan naar de spanningsregelaar. Geel wordt gesplit naar spanningsregelaar en naar je verlichtingsschakelaar.

Rood, de laadspanning, komt uit de spanningsregelaar, dus neem ik aan dat de spanningsregelaar wel de laadspanning regelt.

Een zwevende spoel maken doe je dus door de massa van de lichtspoel los te halen en direct naar de spanningsreleaar te voeren?
Waar komt die bruggegelijkrichter?

Kan iemand een simpel schematje voor me maken?

De nice ontsteking is onderweg, maar misschien is het wel ff leuk om de c90 ontsteking aan te passen.

Thanks voor de hulp!

Afbeelding