Turbo? Gewoon proberen...
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Sorry Eric, kon het niet laten.
Komende week ff die O2 sensor in de uitlaat snetteren. Ik zit een beetje met waar in de uitlaat. In de handleiding staat 45 cm vanaf de uitlaat poort. Maar ze hadden natuurlijk een wat groter blok in gedachte toen ze dat schreven, dus ik zit te twijfelen om de sensor toch een stuk dichter bij de kop te maken. Net na de turbo. Ideeën hierover?
Dan nog een paar dingen beter maken die ik in de rush om de hondadag te halen (en hierin heb gefaald) een beetje heb afgeraffeld, met name bedrading, dan hopen dat het wat beter weer wordt, maar weer eens een stukje rollen.
Of het gaat werken? Who knows, maar ik ga wel mn best doen.
Leuker dan crap uit een takegawa folder bestellen in ieder geval.
Turbo porn, AMG v12 twin turbo in een pagani huayra met het raam open en je voet op de bodem. Dat GELUID:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... iAs#t=410s
Komende week ff die O2 sensor in de uitlaat snetteren. Ik zit een beetje met waar in de uitlaat. In de handleiding staat 45 cm vanaf de uitlaat poort. Maar ze hadden natuurlijk een wat groter blok in gedachte toen ze dat schreven, dus ik zit te twijfelen om de sensor toch een stuk dichter bij de kop te maken. Net na de turbo. Ideeën hierover?
Dan nog een paar dingen beter maken die ik in de rush om de hondadag te halen (en hierin heb gefaald) een beetje heb afgeraffeld, met name bedrading, dan hopen dat het wat beter weer wordt, maar weer eens een stukje rollen.
Of het gaat werken? Who knows, maar ik ga wel mn best doen.
Leuker dan crap uit een takegawa folder bestellen in ieder geval.
Turbo porn, AMG v12 twin turbo in een pagani huayra met het raam open en je voet op de bodem. Dat GELUID:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... iAs#t=410s
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Ik zou 15/20 cm doen, en dan aan de zijkant
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Ik zou de plek van de Zoomer nemen. Halverwege tussen de bocht en demper
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Vorderingen.
O2 sensor en afr meter, en nieuwe boostmeter geinstalleerd.
M'n stuur is een beetje een kerstboom, maar goed.
O2 sensor en afr meter, en nieuwe boostmeter geinstalleerd.
M'n stuur is een beetje een kerstboom, maar goed.
- Bijlagen
-
- kerstboom (Small).jpg (80.7 KiB) 1707 keer bekeken
-
- bung (Small).jpg (59.67 KiB) 1707 keer bekeken
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16163
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Trekt je ontsteking al die apparatuur wel?
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Ik hoop het, ander wordt het iets verzinnen met een Nice ontsteking.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 28 jan 2007 19:31
- Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
- Locatie: drachten
Re: Turbo? Gewoon proberen...
het rookt nog meer dan een 2-takt.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Bij gebrek aan een roetfilter denk..
-
- moppersmurf
- Berichten: 8898
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Turbo? Gewoon proberen...
opgevoerde diesels roken toch altijd
[Youtube]Z-ZoCIMqIaI&NR[/Youtube]
[Youtube]Z-ZoCIMqIaI&NR[/Youtube]
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Hmm....er is dus een in serie geproduceerde turbo...
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-RHB31 ... 0850665501
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-RHB31 ... 0850665501
Life is too short for lousy coffee.
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Vergeet het maar, er staat bij vanaf 50cc, maar dat klopt volgens mij niet.
Iemand wil hier leuk geld verdienen, maar die turbo's komen hiervandaan:
http://www.ebay.com/itm/MOTORCYCLE-QUAD ... 3d&vxp=mtr
En daar staan hele andere getallen bij! Anders zat ie allang op mijn C320A
Groeten,
Dennis
Iemand wil hier leuk geld verdienen, maar die turbo's komen hiervandaan:
http://www.ebay.com/itm/MOTORCYCLE-QUAD ... 3d&vxp=mtr
En daar staan hele andere getallen bij! Anders zat ie allang op mijn C320A
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Stukje gereden vandaag.
Die andere nokkenas scheelt enorm. Het loopt veel smoother, en volgens mij spoolt de turbo sneller op.
Hij loopt echt veel beter met de standaard nokkenas.
0,6 bar boost, niet slecht.
Hij loopt soms echt goed, maar soms wil hij niet starten, soms gooit ie de benzine de plenum in, hij is nog wispelturig.
Ik denk dat het et het vlotterniveau te maken heeft. Soms gaat ie in 1 keer in boost, soms blijft ie tegen boost aan hikken, en dan kan ik dankzij mijn funky AFR meter zien dat hij amper benzine krijgt. Onder boost loopt ie iets rijk, prima, maar de overgang van onderdruk naar overdruk is nog erg rauw.
Ik denk dat de benzine uit de vlotterbak gedrukt wordt als de turbo een klein beetje begint te pompen, en dat mijn fuel pressure regulator pas meer druk richting carb stuurt als er meer boostdruk is.
Volgende keer maar eens vlotterhoogte aanpassen, vertanding aanpassen.
Zal eens kijken of iemand een gopro heeft, dan kan ik het vastleggen voor de ongelovigen
Maar man wat is het toch bruut om die whieeeeeeeeeeee van de turbo te horen en de PSSSSHHHHT van de blow off valve als je schakelt.
Die andere nokkenas scheelt enorm. Het loopt veel smoother, en volgens mij spoolt de turbo sneller op.
Hij loopt echt veel beter met de standaard nokkenas.
0,6 bar boost, niet slecht.
Hij loopt soms echt goed, maar soms wil hij niet starten, soms gooit ie de benzine de plenum in, hij is nog wispelturig.
Ik denk dat het et het vlotterniveau te maken heeft. Soms gaat ie in 1 keer in boost, soms blijft ie tegen boost aan hikken, en dan kan ik dankzij mijn funky AFR meter zien dat hij amper benzine krijgt. Onder boost loopt ie iets rijk, prima, maar de overgang van onderdruk naar overdruk is nog erg rauw.
Ik denk dat de benzine uit de vlotterbak gedrukt wordt als de turbo een klein beetje begint te pompen, en dat mijn fuel pressure regulator pas meer druk richting carb stuurt als er meer boostdruk is.
Volgende keer maar eens vlotterhoogte aanpassen, vertanding aanpassen.
Zal eens kijken of iemand een gopro heeft, dan kan ik het vastleggen voor de ongelovigen
Maar man wat is het toch bruut om die whieeeeeeeeeeee van de turbo te horen en de PSSSSHHHHT van de blow off valve als je schakelt.