Turbo? Gewoon proberen...
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Moet je maar geen spoelpoorten in je cilinderwand schuren met de hulp van de pistonpen. (of was jij dat niet)
Re: Turbo? Gewoon proberen...
dat had mijn vorige cilinder wel deze is denk ik beetje versleten aan alle kanten
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Berichten: 661
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Turbo? Gewoon proberen...
De gemiddelde 4takter ook bijna Als de apex seals nog goed zijn valt het verbruik best mee. M'n pa heeft vroegah een Mazda met wankelmotor gehad, die zoop idd bijna net zoveel olie als benzine, en zuinig met benzine was 'ie ook niet. Die gek heeft 'm voor een appel en een ei weg gedaan, nu zijn er van dat type nog maar een handvol in EuropaEric schreef:Zo'n ding verbruikt bijna net zoveel olie als benzine...
Zo'n 787 produceert het ultieme motorgeluid naar mijn mening.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Welk type was dat dan Tom? Een paar weken gelden was hier in Lelystad een Rotary day, daar stond van elke generatie RX7 wel een handjevol, plus wat zeldzamere RX-3, RX-5 en niet-Mazda wankels. Inclusief een grasmaaier en een (Hercules) motorfiets, maar geen wankelbrommer.
In the beginning there was nothing, which exploded.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Turbo? Gewoon proberen...
De 787 is een group C sportscar (le mans auto...)
Of bedoel je de ex-auto van Tom's vader.
Of bedoel je de ex-auto van Tom's vader.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Dat laatste dus... 787 was het type bij gegeven (en eigenlijk hebben formule-racers en zo niet echt mijn belangstelling).
In the beginning there was nothing, which exploded.
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Berichten: 661
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Mazda RX3 of RX4, hij weet niet meer zeker (maar van zijn beschrijvingen ga ik er vanuit dat het een RX3 is geweest), geen RX5 iig. Een oude klasgenoot van me heeft een de normale 4-in-lijn van een RX5 gehad, dat ding heeft toen ook een poosje op marktplaats rondgezworven.apae01 schreef:Welk type was dat dan Tom? Een paar weken gelden was hier in Lelystad een Rotary day, daar stond van elke generatie RX7 wel een handjevol, plus wat zeldzamere RX-3, RX-5 en niet-Mazda wankels. Inclusief een grasmaaier en een (Hercules) motorfiets, maar geen wankelbrommer.
Een auto met wankelmotor hebben (gehad) staat op mijn bucket list.
Wankelbrommer lijkt me trouwens een leuke uitdaging, er zijn Wankel kartmotoren te koop, zoiets lijkt me makkelijk in een frame te klussen
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
- Bezit: Veel roest op drie wielen
- Locatie: Amsterdam
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Dit kwam ik net tegen, misschien interessant?
OORacing turbo unit
OORacing turbo unit
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 feb 2013 08:57
- Bezit: Bami motor Dax
'06 Husaberg FS650 supermoto
'97 Suzuki GSXR750 - Locatie: Velp gld
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Die heb ik in de US of A gekocht. Exact dezelfde turbo voor 300 US dollar ipv 350 Engelse ponden. Belachelijk prijsverschil trouwens...
http://www.ecotrons.com/Small_Engine_RH ... arger.html
http://www.ecotrons.com/Small_Engine_RH ... arger.html
Groen links, gas rechts
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Turbo? Gewoon proberen...
https://www.facebook.com/OORacingTurbo?ref=ts&fref=ts
Hier een link naar een pagina van Ooracing op facebook waar ze uitgebreid verslag doen van hun turbo.
Gaaf systeem en die gasten zijn echt serieus bezig geweest!
Hier een link naar een pagina van Ooracing op facebook waar ze uitgebreid verslag doen van hun turbo.
Gaaf systeem en die gasten zijn echt serieus bezig geweest!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Ik zit nu in Thailand, en ik ben net ff naar een drag shop gegaan. Vette shit hier man. Dude had een Yamaha 125cc bike naar 600cc gebracht. Hij liet hem ff horen, wat een geweld.
Hij had ook gewichten van die fitness gewichthef dingen voorop ge-tiewrapped om iets minder te wheelyen
We kwamen in gesprek want ik wilde weten hoe de hell hij zo veel cc's uit dat blok had geperst.
Onder andere auto kleppen en zuigers, alles zelf gemaakt want 'tuning' shit van het schap kennen ze hier amper, ze maken het zelf.
1 truuk die hij deed, was de big end pen zelf maken, met een offset in het midden van een aantal mm's om meer slag te krijgen zonder dat de krukaswangen groter worden, heel vet.
Ik ga morgen ook zo'n pen laten maken voor mijn blok met 1.5mm offset. Dan wordt slag 52.5mm. Dan pak ik de drijfstang van een c70, want die is 3mm korter dan c90 toch? Dan moet ik mij zuiger iets korter maken en dan heb ik 107cc.
Ik maak morgen ff een foto om het te verduidelijken.
Hij had ook gewichten van die fitness gewichthef dingen voorop ge-tiewrapped om iets minder te wheelyen
We kwamen in gesprek want ik wilde weten hoe de hell hij zo veel cc's uit dat blok had geperst.
Onder andere auto kleppen en zuigers, alles zelf gemaakt want 'tuning' shit van het schap kennen ze hier amper, ze maken het zelf.
1 truuk die hij deed, was de big end pen zelf maken, met een offset in het midden van een aantal mm's om meer slag te krijgen zonder dat de krukaswangen groter worden, heel vet.
Ik ga morgen ook zo'n pen laten maken voor mijn blok met 1.5mm offset. Dan wordt slag 52.5mm. Dan pak ik de drijfstang van een c70, want die is 3mm korter dan c90 toch? Dan moet ik mij zuiger iets korter maken en dan heb ik 107cc.
Ik maak morgen ff een foto om het te verduidelijken.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Turbo? Gewoon proberen...
die offset big end pennen verkopen ze in griekenland en misschien daar ook wel gewoon in winkels
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Ah, ik had het nog nooit gezien.
600 baht voor zo'n pen. 15euro!
Iemand anders nog 1?
Is de pen nou 23mm of 23.1mm dik?
Ik vind verschillende dingen....
Handige info, als het klopt...
600 baht voor zo'n pen. 15euro!
Iemand anders nog 1?
Is de pen nou 23mm of 23.1mm dik?
Ik vind verschillende dingen....
Handige info, als het klopt...
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Als je slag 3mm groter wordt komt hij maar 1.5mm hoger (hij gaat immers ook 1.5 lager).
Maar waarom zou je die moeite doen? Je kunt ook een kant en klare krukas kopen voor een prikkie daar. En ook 54 of 56mm.
Een offset bigend pen voelt gevoelsmatig ook niet goed. Wordt hij vastgelast ofzo? Wat weerhoudt die pin ervan om te verdraaien als die krachten erop komen? Of zit dat zo strak geperst dat dat nooit verdraait? Ben ook benieuwd hoe dat op hogere toeren zal voelen.
Nee ik zou gewoon lekker een 54mm slag krukasje kopen, kan je oude krukje op de plank of in de verkoop.
Ohja, ik zou ook één of meerdere Nice 110 of Wave 100 of 110 blokjes meenemen. En ik kan nog wel een nieuwe C90 krukas gebruiken
Maar waarom zou je die moeite doen? Je kunt ook een kant en klare krukas kopen voor een prikkie daar. En ook 54 of 56mm.
Een offset bigend pen voelt gevoelsmatig ook niet goed. Wordt hij vastgelast ofzo? Wat weerhoudt die pin ervan om te verdraaien als die krachten erop komen? Of zit dat zo strak geperst dat dat nooit verdraait? Ben ook benieuwd hoe dat op hogere toeren zal voelen.
Nee ik zou gewoon lekker een 54mm slag krukasje kopen, kan je oude krukje op de plank of in de verkoop.
Ohja, ik zou ook één of meerdere Nice 110 of Wave 100 of 110 blokjes meenemen. En ik kan nog wel een nieuwe C90 krukas gebruiken
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Gooi gewoon een krat vol met van die blokken, genoeg mensen hier die graag je geldzakje vullen.