Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door h5speedje »

Stoel schreef:Hej super bedankt voor de reacties!

Ik heb een dikker blok ook overwogen, sterker nog, ik héb een 110cc blok liggen...
Maar ik vind het gewoon niet prettig rijden, het blok wel, maar ik word er paranoïde van. Elke keer achterom kijken of er geen wouten in de buurt zijn enzo..

Ik zou het zonde vinden om €500,- aan een blok uit te geven (dat sowizo al) dat snel stuk gaat.

Waar zou ik een 85cc lang slag blokje kunnen vinden?

@ NIX, Bedankt voor de uitleg!
En een goede suggestie, ik ga dat wel even proberen. Dus ik moet voor de stip +2mm lassen en na de stip 8-10mm. Is dat gerekend van de rand of het middelpunt?
Misschien beetje domme opmerking maar eh ten eerste hoe willen ze dat vermogen gaan testen met zo'n lomp ding??
Ten 2e volgens mij heeft ene bakbrommer geen vermogens limiet (neem een brommobiel met een 250cc 2 cilinder dieselmotor tegenwoordig)
Kijk als jij 80 door het dorp gaat jakkeren met slechte remmen krijg je van mij ook een nekschot...rij jij daarin netjes en relaxed met een goede bakbrommer denk ik dat oom agent daar echt niet moeilijk over gaat doen...en anders ebay duitsland in de gaten houden en heb je voor 150 euro weer een nieuw blok
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door NIX »

Stoel schreef:Dus ik moet voor de stip +2mm lassen en na de stip 8-10mm. Is dat gerekend van de rand of het middelpunt?
In totaal moet de streep een dikke 16mm lang zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door Arontje91 »

h5speedje schreef:
Stoel schreef:Hej super bedankt voor de reacties!

Ik heb een dikker blok ook overwogen, sterker nog, ik héb een 110cc blok liggen...
Maar ik vind het gewoon niet prettig rijden, het blok wel, maar ik word er paranoïde van. Elke keer achterom kijken of er geen wouten in de buurt zijn enzo..

Ik zou het zonde vinden om €500,- aan een blok uit te geven (dat sowizo al) dat snel stuk gaat.

Waar zou ik een 85cc lang slag blokje kunnen vinden?

@ NIX, Bedankt voor de uitleg!
En een goede suggestie, ik ga dat wel even proberen. Dus ik moet voor de stip +2mm lassen en na de stip 8-10mm. Is dat gerekend van de rand of het middelpunt?
Misschien beetje domme opmerking maar eh ten eerste hoe willen ze dat vermogen gaan testen met zo'n lomp ding??
Ten 2e volgens mij heeft ene bakbrommer geen vermogens limiet (neem een brommobiel met een 250cc 2 cilinder dieselmotor tegenwoordig)
Kijk als jij 80 door het dorp gaat jakkeren met slechte remmen krijg je van mij ook een nekschot...rij jij daarin netjes en relaxed met een goede bakbrommer denk ik dat oom agent daar echt niet moeilijk over gaat doen...en anders ebay duitsland in de gaten houden en heb je voor 150 euro weer een nieuw blok
Hahaha bakbrommer op de rollerbank:P. Zou wel grappig zijn.

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door Stoel »

Er zit een noppenband op, nog van de vorige eigenaar, dus dat wordt helemaal leuk op de rollerbank!

Ik heb 49cc op mijn papieren staan, dus dat zou er ook onder moeten hangen, dunkt mij.

Ik heb wel meer vrede gekregen met het blok wat ik er nu onder heb, ik ga nog wel even een race CDI en een streep op het vliegwiel proberen.
Als dat niet sterk genoeg blijkt, gooi ik de 110 er wel onder wanneer ik meer vermogen nodig heb.
Het is gewoon niet mogelijk om een blok te hebben wat én legaal is, én lekker rijdt op een bakbrommer.
Dan maar twee blokken.

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door Arontje91 »

Dan houd de meting denk ik wel snel op:P.
Maar als je brommer gewoon max 60 meet op de rollerbank is er niets aan de hand. Ze gaan niet ineens naar je motorblok kijken. Pas als je echt boven de 60 zit, krijg je een boeten en vragen of ie opgevoerd is. Dat is althans mijn ervaring!

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door RobHonda »

Het grootste probleem van een opgevoerde (bak)brommer is ook niet de rollerbank. Op het moment dat je iemand gehandicapt rijd met 125cc en er blijkt dat de persoon gehandicapt is geraakt doordat je zo verschrikkelijk hard reed mag je je hele leven schulden aflossen.
Ik denk dat dat de grootste overweging is die je moet maken op het moment dat je opgevoerd wil gaan rijden.

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door Stoel »

Dat is idd de grootste overweging.
Maar dat heb je ook met 70cc op een brommer al, en die gaan nogal wat sneller...

Ik heb jammer genoeg mijn autorijbewijs niet, anders had ik hem op motor kenteken laten zetten, en lekker legaal met 140cc gaan knallen.
Komt over twee jaar wel, als ik klaar ben met de studie en geld voor zulke dingen over heb.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door robertsp »

Die correlatie tussen autorijbewijs en motorkenteken zie ik niet?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door Stoel »

Bakbrommer op motor kenteken geld als een quad of trike = auto rijbewijs.
Wel helm op of gordel om.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door robertsp »

Ah ik miste het bak gedeelte ;)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door Edo »

h5speedje schreef:
Stoel schreef:Hej super bedankt voor de reacties!

Ik heb een dikker blok ook overwogen, sterker nog, ik héb een 110cc blok liggen...
Maar ik vind het gewoon niet prettig rijden, het blok wel, maar ik word er paranoïde van. Elke keer achterom kijken of er geen wouten in de buurt zijn enzo..

Ik zou het zonde vinden om €500,- aan een blok uit te geven (dat sowizo al) dat snel stuk gaat.

Waar zou ik een 85cc lang slag blokje kunnen vinden?

@ NIX, Bedankt voor de uitleg!
En een goede suggestie, ik ga dat wel even proberen. Dus ik moet voor de stip +2mm lassen en na de stip 8-10mm. Is dat gerekend van de rand of het middelpunt?
Misschien beetje domme opmerking maar eh ten eerste hoe willen ze dat vermogen gaan testen met zo'n lomp ding??
Ten 2e volgens mij heeft ene bakbrommer geen vermogens limiet (neem een brommobiel met een 250cc 2 cilinder dieselmotor tegenwoordig)
Kijk als jij 80 door het dorp gaat jakkeren met slechte remmen krijg je van mij ook een nekschot...rij jij daarin netjes en relaxed met een goede bakbrommer denk ik dat oom agent daar echt niet moeilijk over gaat doen...en anders ebay duitsland in de gaten houden en heb je voor 150 euro weer een nieuw blok
Voor brommobielen zijn de regels iets anders;
- ofwel een benzinemotor met een cilinderinhoud van 50cc
- ofwel een dieselmotor met een vermogen van ten hoogstens 4 kW

Dan snap jij wel waarom de keuze wordt gemaakt voor 350cc+ dieselmotoren :) Tevens lekker goedkoop bij de pomp, zonder wegenbelasting.

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door Stoel »

Race CDI en streep vliegwiel geprobeerd, maar het helpt niet echt, of gewoon niet. Hij maakt meer kabaal, maar rijdt er niet beter van.

Laatst even gesleuteld met een andere bakbrommer piloot (Steckelfish). Die met een 50cc blok mij er uit rijdt!
Kan liggen aan dat zijn bak lichter is, en dat hij een 4versnellingen hand-koppel blok heeft :P
Maar ik wil gewoon van dit 72cc semi blok af.

Ik denk dat ik maar gewoon een koppel blok ga kopen.

Dus, iemand suggesties? of iets te koop?

Ik kan een ongebruikt Skyteam blok minus de Cilinder/Kop kopen voor rond de 50 euro, inc verzend.
Misschien kan ik hier iets op bouwen?

Ik wil gewoon niet met 110cc rijden door de stad.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door NIX »

Dat Skyteamblok is denk ik NT, dus met een lange kruk waar geen OT topend op past. Ik vermoed dat dat ook het probleem met je huidige blokje is.

Koop dan gewoon een bami 4-bakblokje met OT maat topend en koop een 70cc setje voor een 50 kop.

Ik zou lekker met een 110 blokje gaan rijden met desnoods een bus in de carb zodat de top niet onwaarschijnlijk hoog is. Die blokjes zijn van de buitenkant echt bijna gelijk aan een 50cc.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door Stoel »

Ik ga het denk ik wel even proberen met die 110cc.
Ik heb nog een 16mm Keihin carb liggen die ik er op bouw en dan ram ik er wel een ringen in tot de top bij de 55 ligt.

Kan ik dan ook mijn voor tandwiel vergroten zodat de trek kracht groter wordt, maar de top lager?
Of krijg ik dan problemen met teveel toeren?

Ik schaf dat Skyteam blokje alsnog aan, kan ik mooi onderdelen uit gebruiken voor de bami dax die ik net heb.
Schakelen van 1 naar 2 gaat soms niet, dan moet ik echt mij hele been er tegenaan gooien om hem omhoog te krijgen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Help! is een dure race kop/kit het waard? duurzaam? dom?

Bericht door nielspbr »

Stoel schreef:Ik ga het denk ik wel even proberen met die 110cc.
Ik heb nog een 16mm Keihin carb liggen die ik er op bouw en dan ram ik er wel een ringen in tot de top bij de 55 ligt.

Kan ik dan ook mijn voor tandwiel vergroten zodat de trek kracht groter wordt, maar de top lager?
Of krijg ik dan problemen met teveel toeren?

Ik schaf dat Skyteam blokje alsnog aan, kan ik mooi onderdelen uit gebruiken voor de bami dax die ik net heb.
Schakelen van 1 naar 2 gaat soms niet, dan moet ik echt mij hele been er tegenaan gooien om hem omhoog te krijgen.
Als je de trekkracht wil vergroten moet je voortandwiel juist kleiner kiezen. (het toerental gat omhoog en de top wordt lager)

Met geweld schakelen vindt de inhoud van de bak (vorken/pennen) niet zo geslaagd.

Plaats reactie