Welke sproeier om mee te beginnen?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
Pico
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2010 16:35

Welke sproeier om mee te beginnen?

Bericht door Pico »

Ik heb vorige week een 72cc cilinder gekocht voor op mijn Singa en wilde even weten met welke maat sproeier ik het beste kan beginnen.

Ik heb de volgende setup:

-72cc DP cilinder met zuiger voor 50cc kop
-standaard Singa kop (eco versie)
-Standaard carburateur met standaard luchtfilter
-NHRC uitlaat met DB-killer

Het gaat er mij voornamelijk om dat ie wat makkelijker in zijn versnellingen doortrekt en wat meer koppel heeft. Moet kunnen met een 72cc.

Nu is mijn vraag met welke sproeier zouden jullie starten? Gewoon eerst proberen met de standaard setup van de carburateur?

Alle info is welkom

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Welke sproeier om mee te beginnen?

Bericht door ildert »

dus zelfde carb? ...zelfde sproeier
grote klappen, snel thuis

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Welke sproeier om mee te beginnen?

Bericht door ciebie »

ildert schreef:dus zelfde carb? ...zelfde sproeier
Dat is natuurlijk niet waar.. al zou het met de standaard carb (12/13mm?) waarschijnlijk wel goed gaan!
maar, kijk eerst eens hoe ie loopt met de sproeiert die je nu hebt, doet ie het goed.. en is het bougietje een mooie kleur dan niks meer aan doen!

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Welke sproeier om mee te beginnen?

Bericht door ildert »

ciebie schreef:
ildert schreef:dus zelfde carb? ...zelfde sproeier
Dat is natuurlijk niet waar.. al zou het met de standaard carb (12/13mm?) waarschijnlijk wel goed gaan!
maar, kijk eerst eens hoe ie loopt met de sproeiert die je nu hebt, doet ie het goed.. en is het bougietje een mooie kleur dan niks meer aan doen!
natuurlijk wel!
grote klappen, snel thuis

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Welke sproeier om mee te beginnen?

Bericht door butt head »

8 tot 10 maten groter. zit je vaak wel redelijk in de buurt

je kan ook naar de locale brommer boer gaan en 10 euro neer leggen en zeggen doe mij van dit model sproeier zo veel mogelijk met een grotere maart. dan hoef je niet om je brommer af te stellen 5 keer terug om een sproeier te halen.

als je een klein model sproeier hebt die worden ook gebruikt bij een kymco sniper
het grote model gewoon een sproeier voor een mt vragen.

maar ik denk dat je het kleine model in die carbu heb zitten
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Pico
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2010 16:35

Re: Welke sproeier om mee te beginnen?

Bericht door Pico »

Bedankt.

Dat met de sproeiers komt wel goed. Ik ben goed bevriend met een tweewielhandelaar en ik krijg van hem wel een setje sproeiers mee om af te stellen. Hoef ik alleen de gene af te rekenen die in de carburateur blijft zitten.

Ging mij voornamelijk om de maat.

Komend hemelvaart-weekend komt de pas aangeschafte 72cc cilinder op de Monkey te zitten.

Afbeelding

Ik moest nog een nieuwe pistonpen hebben en heb er daarom 2 aangeschaft. De eerste was te lang en kon ik dus niet gebruiken. De tweede was een origineel Honda pistonpen voor een 72cc cilinder. Zie hieronder het verschil!!!!!

Afbeelding

De aftermarket pistonpen




Afbeelding

De OEM Honda pistonpen!!!!

Zoals je ziet is de Honda-pen veel dunner qua wanddikte en deze loopt taps uit naar binnen toe. In de midden is deze pen dikker als aan de randen. Scheelt ook veel in gewicht wat beter is voor de motor.

Tip: schaf bij je nieuwe 72cc setje een OEM Honda pistonpen aan, deze is veel beter dan de aftermarket pennen.

Pico
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2010 16:35

Re: Welke sproeier om mee te beginnen?

Bericht door Pico »

Gisteren lekker gesleuteld aan de bike en daarna nog even stukje wezen rijden met de Jincheng brommerd. Eerst tee heat cycles gedaan en daarna een drietal keer korte stukken gereden met lage toeren en veel schakelen om langdurig hetzelfde toerental te vermijden. Onderin trekt hij heerlijk. De derde versnelling is eigenlijk de enige die je hoeft te gebruiken in de stad.

Lekker gereden maar bij thuiskomst ging het mis. Ik ben hier op het plein met lage snelheid onderuitgegaan en daanbij heb ik mijn knie dusdanig geblesseerd dat ik de komende mmaanden zoet ben. Mijn been is zijdelings dubbelgeklapt waardoor waarschijnlijk de banden de nodige schade hebben opgelopen.

Ik zit nu met mijn pootje omhoog en mag volgende week vrijdag de schade laten bekijken. Eerst moet mijn knie, die het formaat voetbal heeft, slinken.

Mooi klote zo :cry:

Plaats reactie