Verschil tussen Superhead varianten?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door Tedski »

Dag heren, dames,

Ik ben aan het kijken naar een superhead voor op mn C90 E-start blokje (52mm, OT70kop),

maar er zijn dus aardig wat varianten.
F5, F7, G5, +R, etc.

Wat zijn de verschillen? Ik weet dat de +R het decompressie systeem heeft, maar wat zijn de andere verschillen?

Alvast bedankt...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door butt head »

de +R is niet perse decomppressie.

ik heb ook zitten kijken om de +R die ik heb op een opgevoerd ss blok te proppen maar mijn cilinder diameter was net te klein dat was volgend mij 51mm of zo 85cc

ik zou denk ik eerder de kop die je hebt goed te laten flowen en een snel nokkenasje er in dan dat je zoon duuuuuure kop er op zet.
die daytona 150 koppen heb ik al voor 150 euro voor bij zien komen dat kan je ook nog overwegen. is goekooper dan een takkiwaki kop
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door nielspbr »

decompressie is +D (niet te verwarren met D-stage)

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door Tedski »

Maar de +D gaat alleen in +R superheads toch?
De decomp. is optioneel idd.
Hoe groot is de verbrandingskamer van die +R van je dan? 52mm?
Mijn kop is al geflowed met leuk nokje, maar het kan altijd beter 8-)

En die andere superheads? Verschillen daartussen?

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door Viperdax »

http://www.daikitana.com/Techinfo/Cylin ... /index.htm

hier staan het meeste wel geloof ik...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door nielspbr »

Je hebt van takegawa nog twee hele lieve kopjes, vers van de pers.

- een desmo kop die, naar wat ik overal vindt, alleen als kit gaat worden geleverd (124/138)
- Een 4V +R sohc

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door Tedski »

Viperdax schreef:http://www.daikitana.com/Techinfo/Cylin ... /index.htm

hier staan het meeste wel geloof ik...
Super!

Thanks. Dus de meeste Superheads hebben oval chambers, dus zuigers vinden/maken wordt tricky?
Of kan ik gewoon mn zuiger voor 70 kop (GB0?) gebruiken?

Hmm, misschien mn kop maar nog verder laten bewerken dan... Maar een Superhead +D lijkt me ook wel wat, misschien krijg mn startmotor het blokje dan wat makkelijker aan...
Decisions, decisions... :)

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door Tedski »

Net ff gezocht naar die desmo head, uber bruut, onbetaalbaar ws.

Afbeelding

Afbeelding

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door Edo »

Desmo is een mooie oplossing, het is niet voor niets Ducati's paradepaardje op de Desmosedici.

- Klepveren zijn te los; klepveren gaan zweven.
- Strakkere veren verlagen je effectieve vermogen en verhogen slijtage.
- Klepveren gaan resoneren wat zweven veroorzaakt.
- Zwevende kleppen kunnen afbrekende stelen veroorzaken of een klep die de zuiger kopt.

Alles opgelost met desmodromica. Nadelen zijn wel de kostprijs en de compactheid die het vaak verliest van klepveersystemen. Daarbij verliest een desmosysteem van de moderne nok-direct-op-klep systemen door de hogere massatraagheid van de twee tuimelaars in plaats van één of nul.

Ben benieuwd of het op een Honda'tje merkbare/meetbare verschillen oplevert. Wie probeert dat eens even uit? Niemand met geld teveel?

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door koen 50 »

als je alleen het verschil wil weten tussen desmo en veren, dan moet je het vergelijken met de dohc,
de desmo kop heeft namelijk ook 4 kleppen.
jeuj!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door butt head »

Edo schreef:Desmo is een mooie oplossing, het is niet voor niets Ducati's paradepaardje op de Desmosedici.

- Klepveren zijn te los; klepveren gaan zweven.
- Strakkere veren verlagen je effectieve vermogen en verhogen slijtage.
- Klepveren gaan resoneren wat zweven veroorzaakt.
- Zwevende kleppen kunnen afbrekende stelen veroorzaken of een klep die de zuiger kopt.

Alles opgelost met desmodromica. Nadelen zijn wel de kostprijs en de compactheid die het vaak verliest van klepveersystemen. Daarbij verliest een desmosysteem van de moderne nok-direct-op-klep systemen door de hogere massatraagheid van de twee tuimelaars in plaats van één of nul.

Ben benieuwd of het op een Honda'tje merkbare/meetbare verschillen oplevert. Wie probeert dat eens even uit? Niemand met geld teveel?
ruik ik daar 22000 toeren :D
of zal het dan al kapot zijn :(

wie sponserd mij zoon kopie zal ik het wel probeeren of 22000 toeren haalbaar is :roll:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door Edo »

koen 50 schreef:als je alleen het verschil wil weten tussen desmo en veren, dan moet je het vergelijken met de dohc,
de desmo kop heeft namelijk ook 4 kleppen.
Als de DOHC zijn nokken direct op de klep heeft zou het een briljante test zijn;

- veersysteem zonder tuimelaars

VS

- desmosysteem met 8 tuimelaars

Iemand?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door nielspbr »

fpt's multiair...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:fpt's multiair...
niels praat is niet zo moeilijk
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Bericht door nielspbr »


Plaats reactie