ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
pressies tot je een keer niet oplet en hem gewoon aantrapt. fout pang bak kapot
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
dat laatste klipje zat er bij mij dus gewoon en de tanden hebben niet alle maal goed in hun werk gestaan met het aantrappen. de tandwielen hebben net aan gestaan bij mij. atans zo als ik de beuk zie
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
aantrappen doe je altijd door eerst rustig de tanden in te laten grijpen en daarna pas te trappen, dus trap je het niet kapot.
Maar dan haken de tanden alsnog maar half in.
De andere reden dat 5bakken stuk gaan, is al rijdend terug naar 1 schakelen.
De stap tussen 1 en 2 is gewoon veel te groot.
Ik heb dus een aangepaste 1 van een 4bak er in zitten met een NT kickstarter.
http://hondaclassicracing.blogspot.com/ ... -gear.html
verder zorgen dat alles goed is, dus nieuwe middelste schakelvork (altijd slecht) en pennetjes, dan hoef je je verder geen zorgen te maken.
Bovendien is de stap van 1 naar 2 dan een stuk kleiner en word het pas een echt bruikbare 5bak.
binnenkort m'n 70cc blok met 5bak inrijden , als het nog eens mooi weer word, anders gaat dat pas van het voorjaar gebeuren.
Maar dan haken de tanden alsnog maar half in.
De andere reden dat 5bakken stuk gaan, is al rijdend terug naar 1 schakelen.
De stap tussen 1 en 2 is gewoon veel te groot.
Ik heb dus een aangepaste 1 van een 4bak er in zitten met een NT kickstarter.
http://hondaclassicracing.blogspot.com/ ... -gear.html
verder zorgen dat alles goed is, dus nieuwe middelste schakelvork (altijd slecht) en pennetjes, dan hoef je je verder geen zorgen te maken.
Bovendien is de stap van 1 naar 2 dan een stuk kleiner en word het pas een echt bruikbare 5bak.
binnenkort m'n 70cc blok met 5bak inrijden , als het nog eens mooi weer word, anders gaat dat pas van het voorjaar gebeuren.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
CB-viguur schreef:aantrappen doe je altijd door eerst rustig de tanden in te laten grijpen en daarna pas te trappen, dus trap je het niet kapot.
Maar dan haken de tanden alsnog maar half in.
De andere reden dat 5bakken stuk gaan, is al rijdend terug naar 1 schakelen.
De stap tussen 1 en 2 is gewoon veel te groot.
Ik heb dus een aangepaste 1 van een 4bak er in zitten met een NT kickstarter.
http://hondaclassicracing.blogspot.com/ ... -gear.html
verder zorgen dat alles goed is, dus nieuwe middelste schakelvork (altijd slecht) en pennetjes, dan hoef je je verder geen zorgen te maken.
Bovendien is de stap van 1 naar 2 dan een stuk kleiner en word het pas een echt bruikbare 5bak.
binnenkort m'n 70cc blok met 5bak inrijden , als het nog eens mooi weer word, anders gaat dat pas van het voorjaar gebeuren.
en dat eerste heb ik toen niet gedaan. wat resulteerde in een kapotte 1e versnelling en kickstart tandwiel
heb je al gereden met de 5bak waar je de eerste versnelling van een 4bak hebt gepakt? beviel dat?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 okt 2010 21:36
- Bezit: Honda Novio '76
- Locatie: Voorburg
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
70km is prima maar kleppen bewerken hoe werkt dat?CB-viguur schreef:kleppen bewerken, vervroegend vliegwiel er op en een leuke 16mm carb, vooral geen imi nemen.
daarmee liep mijn ssje zo'n 70km op top, onder goede omstandigheden harder, maar vooral kwam ik lekker mee in t verkeer omdat het altijd wel 60 liep.
guys tnx voor de info het snelle nokkeasje jas ik eruit...
Die zat er al in toen ik hem kocht..
greetz,
Koen
Petronella Kroest
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
- Bezit: een stoel
- Locatie: Heino, onder zwolle
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
ik had zelf ook een ssje die ging op de fietsteller 75 op top.
had er een cilinderkop opzitten met grotere kanalen, sportnokkenas en een 16mm shengwey setje, dit alles met een vastgezet vliegwiel en motorsport deed het altijd leuk.
voordat ik die nokkenas erin had ging ie echt niet zo hard.
volgensmij moet je de koppel wat meer bovenin leggen om je max vermogen te vergroten.
het rijdt idd niet heel prettig onderin maar als je hard wil gaan maakt dat niet uit.
naar die kleppen ben ik ook wel benieuwd
had er een cilinderkop opzitten met grotere kanalen, sportnokkenas en een 16mm shengwey setje, dit alles met een vastgezet vliegwiel en motorsport deed het altijd leuk.
voordat ik die nokkenas erin had ging ie echt niet zo hard.
volgensmij moet je de koppel wat meer bovenin leggen om je max vermogen te vergroten.
het rijdt idd niet heel prettig onderin maar als je hard wil gaan maakt dat niet uit.
naar die kleppen ben ik ook wel benieuwd
jeuj!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
5bak met 1e versnelling van een 4bak rijd stukken beter, dan heb je ook echt wat aan die 1e versnelling. Terugschakelen ook geen probleem, bakje word een stuk closer en bruikbaarder.
ben nu bezig met een andere koppeling en primaire overbrenging, word de hele bak nog 10% closer van
Is wel wat werk om het te (laten) doen, maar ik ben er erg tevreden mee.
voor de liefhebber heb ik nog 2 complete 1e versnellingen van een 5bak liggen, ori.
Dus ingaande as met uitgaand tandwiel, misschien zelfs met kickstartertandwiel (+as).
kleppen bewerken:
http://hondaclassicracing.blogspot.com/ ... ngine.html
en dan inslijpen om te kijken waar het draagvlak ligt, de rest kan de klep verkleind worden met een afgeronde rand. Levert wat koppel op, wat je goed kan gebruiken bij een 50cc blokje.
ben nu bezig met een andere koppeling en primaire overbrenging, word de hele bak nog 10% closer van
Is wel wat werk om het te (laten) doen, maar ik ben er erg tevreden mee.
voor de liefhebber heb ik nog 2 complete 1e versnellingen van een 5bak liggen, ori.
Dus ingaande as met uitgaand tandwiel, misschien zelfs met kickstartertandwiel (+as).
kleppen bewerken:
http://hondaclassicracing.blogspot.com/ ... ngine.html
en dan inslijpen om te kijken waar het draagvlak ligt, de rest kan de klep verkleind worden met een afgeronde rand. Levert wat koppel op, wat je goed kan gebruiken bij een 50cc blokje.
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Hoe dan? Van een andere primaire overbrenging wordt de bak niet closer. De bak draait hooguit wat sneller of langzamer bij hetzelfde krukastoerental.CB-viguur schreef:ben nu bezig met een andere koppeling en primaire overbrenging, word de hele bak nog 10% closer van
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Jups, dat heb je dan wel. Nouja, je hebt meer of minder Nm op je ingaande bakas. Dit naarmate je primaire tandwielverhouding lichter (meer Nm) of zwaarder (minder Nm) wordt. Maar met een lichtere overbrenging heb je dan wel meer Nm, maar minder toeren, dus het vermogen blijft exact hetzelfde.
Maar dit is precies hetzelfde als het veranderen van de tandwielverhouding in de aandrijflijn... Dus uiteindelijk schiet je er niks mee op, kun je net zo goed je tandwielverhouding aanpassen.
Maar dit is precies hetzelfde als het veranderen van de tandwielverhouding in de aandrijflijn... Dus uiteindelijk schiet je er niks mee op, kun je net zo goed je tandwielverhouding aanpassen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 31 jan 2010 20:52
- Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :( - Locatie: Eemnes
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Het slimste is denk ik gewoon de ori nok erin laten anders heb je onderin niet egt veel trekkracht meer.
Ik heb een vastgezet vliegwiel ori 50cc en gewone nok met 19mm carb ja dat is wat groot dat weet ik, maar het trekt in mijn mening heerlijk op en gaat prima met het verkeer mee.
Eerst werd ik er altijd door een noof uit gecrost maar het verschil van een goeie afstelling is enorm gewoon een grotere carb, en en vastgezet vliegwiel of vvv en goed afstelen alles wat je nodig hebt in mijn mening.
Het komt dus puur aan op smaak als je de kracht onderin wilt houden blijf uit de buurt van een snelle nok, wil je meer top wel een vvv en snelle nok nemen.
Ik heb een vastgezet vliegwiel ori 50cc en gewone nok met 19mm carb ja dat is wat groot dat weet ik, maar het trekt in mijn mening heerlijk op en gaat prima met het verkeer mee.
Eerst werd ik er altijd door een noof uit gecrost maar het verschil van een goeie afstelling is enorm gewoon een grotere carb, en en vastgezet vliegwiel of vvv en goed afstelen alles wat je nodig hebt in mijn mening.
Het komt dus puur aan op smaak als je de kracht onderin wilt houden blijf uit de buurt van een snelle nok, wil je meer top wel een vvv en snelle nok nemen.
Honda CoolDriver50
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Inderdaad, grofweg is je vermogen gelijk aan je koppel vermenigvuldigd met het toerental. Misschien bedoelt hij met "closer" dat de spreiding van de ratio's van alle versnellingen wat dichter naar elkaar komen. Met primaire overbrenging doelde hij misschien op de overbrenging in de bak (en dan secundair naar het achterwiel).Jurrien schreef:Jups, dat heb je dan wel. Nouja, je hebt meer of minder Nm op je ingaande bakas. Dit naarmate je primaire tandwielverhouding lichter (meer Nm) of zwaarder (minder Nm) wordt. Maar met een lichtere overbrenging heb je dan wel meer Nm, maar minder toeren, dus het vermogen blijft exact hetzelfde.
Maar dit is precies hetzelfde als het veranderen van de tandwielverhouding in de aandrijflijn... Dus uiteindelijk schiet je er niks mee op, kun je net zo goed je tandwielverhouding aanpassen.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Edo schreef:Inderdaad, grofweg is je vermogen gelijk aan je koppel vermenigvuldigd met het toerental. Misschien bedoelt hij met "closer" dat de spreiding van de ratio's van alle versnellingen wat dichter naar elkaar komen. Met primaire overbrenging doelde hij misschien op de overbrenging in de bak (en dan secundair naar het achterwiel).Jurrien schreef:Jups, dat heb je dan wel. Nouja, je hebt meer of minder Nm op je ingaande bakas. Dit naarmate je primaire tandwielverhouding lichter (meer Nm) of zwaarder (minder Nm) wordt. Maar met een lichtere overbrenging heb je dan wel meer Nm, maar minder toeren, dus het vermogen blijft exact hetzelfde.
Maar dit is precies hetzelfde als het veranderen van de tandwielverhouding in de aandrijflijn... Dus uiteindelijk schiet je er niks mee op, kun je net zo goed je tandwielverhouding aanpassen.
ik heb in het verleden een denkfoutje gemaakt
als de de overbrenging van de kruk naar de bak veranderd, van (ori 16:69) 2plaats waar ik mee reed 17:67 naar C110 15:70 gaat de bak minder toeren draaien en krijg je het gevoel van een "closere bak", maar je snelheid gaat ook omlaag. Je haalt gewoon sneller je top.
Dit ga je opvangen door andere kettingwielen, waardoor de bak gewoon even close blijft voor het gevoel en de totale overbrenging even groot.
Maar de bak gaat wel een lager toerental draaien, waardoor deze theoretisch makkelijker gaat schakelen, maarja, een honda bak is al simpel te bedienen.
(engelse bakken gaven vroeger problemen achter könig blokken door de hoge toeren)
overigens heb ik de koppeling er nu op zitten:
http://hondaclassicracing.blogspot.com/ ... ngine.html