ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 okt 2010 21:36
- Bezit: Honda Novio '76
- Locatie: Voorburg
ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Hallo,
Ik heb van de zomer een ss50 gekocht..
Ben die helemaal aan het opknappen heeft namelijk lang lang stilgestaan..
Ik moet hem nog laten keuren dus nog even niet prutsen..
Als ik eenmaal door de keuring heen ben wil ik uiteraard wel wat harder rijden dan 45..
en nou vraag ik me af wat de beste set up is..
Enige "opvoerspul" wat ik nu heb liggen is: Snel nokkenasje en powerfilter (uiteraard zet ik de begrenzing op het vliegwiel vast), en ik wil beslist geen andere cc.
Grotere caberateur?
Iemand tips?
Het is gewoon om een beetje mee te kunnen komen met het verkeer
bedankt,
Koen
Ik heb van de zomer een ss50 gekocht..
Ben die helemaal aan het opknappen heeft namelijk lang lang stilgestaan..
Ik moet hem nog laten keuren dus nog even niet prutsen..
Als ik eenmaal door de keuring heen ben wil ik uiteraard wel wat harder rijden dan 45..
en nou vraag ik me af wat de beste set up is..
Enige "opvoerspul" wat ik nu heb liggen is: Snel nokkenasje en powerfilter (uiteraard zet ik de begrenzing op het vliegwiel vast), en ik wil beslist geen andere cc.
Grotere caberateur?
Iemand tips?
Het is gewoon om een beetje mee te kunnen komen met het verkeer
bedankt,
Koen
Petronella Kroest
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Dan laat je je originele nok zitten, je zet er een vastgezet vliegwiel op en naar gelang een grotere carb of een 70cc cilinder. Dan kom je meer dan fatsoenlijk mee in het verkeer en blijft de boel ook nog een klein beetje heel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Een vervroegend vliegwiel en een grotere carburateur gaat denk ik de grootste winst opleveren als ik je verhaal zo lees..
Ga heen en vereenvoudig u!
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Vervroegend vliegwiel! Simpelste oplossing, werkt gelijk en je haalt er alleen maar verbeteringen mee: hogere toerentallen, lager brandstofverbruik, meer vermogen..
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
juist.
Als het al nodig is.
Stel je ss goed af, onsteking op tijd en je kan al prima mee komen in het verkeer.
Wil je wat meer, inderdaad een VVV...
Wil je dan nog wat meer een grote carb.
snelle nok, mensen komen daar altijd mee bedrogen uit.
Als het al nodig is.
Stel je ss goed af, onsteking op tijd en je kan al prima mee komen in het verkeer.
Wil je wat meer, inderdaad een VVV...
Wil je dan nog wat meer een grote carb.
snelle nok, mensen komen daar altijd mee bedrogen uit.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Een snelle nokkenas in combinatie met een vervroegend vliegwiel vind ik een hele vervelende combinatie, want je legt je powerband daarmee zo hoog dat er onderin toeren eigenlijk niks meer gebeurd.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
- Bezit: een stoel
- Locatie: Heino, onder zwolle
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
maar dat heeft toch alleen met die nokkenas te maken?
die vvv zorgt er alleen voor dat je altijd het goeie ontstekingstijdstip hebt. dus ook onderin, toch?
die vvv zorgt er alleen voor dat je altijd het goeie ontstekingstijdstip hebt. dus ook onderin, toch?
jeuj!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Klopt. Maar een vervroegend vliegwiel zorgt ervoor dat je ontstekingstijdstip bij hoge toeren verder naar voren komt te liggen, dus die begint pas echt iets te doen bij -pak 'm beet, 4000 toeren, als je daar een nokkenas bij pakt die ook pas op die toerentallen iets gaat doen, krijg je een heel zenuwachtig motor karakter. En dat wil ik niet, het is geen 2 takt.
Maar dat ligt er misschien ook maar net aan wat voor nokkenas je gebruikt.. Dat blok waar ik toen op reed had volgens mij een originele SS snelle nok en een enkelarmige Nippon Denso ontsteking
Maar dat ligt er misschien ook maar net aan wat voor nokkenas je gebruikt.. Dat blok waar ik toen op reed had volgens mij een originele SS snelle nok en een enkelarmige Nippon Denso ontsteking
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
kleppen bewerken, vervroegend vliegwiel er op en een leuke 16mm carb, vooral geen imi nemen.
daarmee liep mijn ssje zo'n 70km op top, onder goede omstandigheden harder, maar vooral kwam ik lekker mee in t verkeer omdat het altijd wel 60 liep.
Onder m'n motor-ssje heb ik nu een old-school getuned 5bak blokje.
Compressie wat omhoog met dunne voetpakking, afgedraaide kruk, langere 1e versnelling, 22mm carb van een cb350f, verjongde en bewerkte kleppen, lichtere tuimelaars.
En daarnaast natuurlijk het std 5bak spul zoals de alu cilinder, hoge compressie zuiger, kop met grote kanalen en vvv.
Hiervan gaat de snelheid zo richting de 95km/h
Binnenkort moet deze nog open vanwege een schakelprobleempje met de 2e versnelling, dan krijgt 'ie ook een lichtere koppeling met aluminium hart, voor betere acceleratie.
En om aan te geven dat er echt wel wat mogelijk is met 50cc, mijn cb50 racer heeft een top rond de 125km/h met 50cc zonder kuip.
daarmee liep mijn ssje zo'n 70km op top, onder goede omstandigheden harder, maar vooral kwam ik lekker mee in t verkeer omdat het altijd wel 60 liep.
Onder m'n motor-ssje heb ik nu een old-school getuned 5bak blokje.
Compressie wat omhoog met dunne voetpakking, afgedraaide kruk, langere 1e versnelling, 22mm carb van een cb350f, verjongde en bewerkte kleppen, lichtere tuimelaars.
En daarnaast natuurlijk het std 5bak spul zoals de alu cilinder, hoge compressie zuiger, kop met grote kanalen en vvv.
Hiervan gaat de snelheid zo richting de 95km/h
Binnenkort moet deze nog open vanwege een schakelprobleempje met de 2e versnelling, dan krijgt 'ie ook een lichtere koppeling met aluminium hart, voor betere acceleratie.
En om aan te geven dat er echt wel wat mogelijk is met 50cc, mijn cb50 racer heeft een top rond de 125km/h met 50cc zonder kuip.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
- Bezit: een stoel
- Locatie: Heino, onder zwolle
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
houdt die 5bak dat? ik vond die tandjes er nogal dun uitzien.CB-viguur schreef:kleppen bewerken, vervroegend vliegwiel er op en een leuke 16mm carb, vooral geen imi nemen.
daarmee liep mijn ssje zo'n 70km op top, onder goede omstandigheden harder, maar vooral kwam ik lekker mee in t verkeer omdat het altijd wel 60 liep.
Onder m'n motor-ssje heb ik nu een old-school getuned 5bak blokje.
Compressie wat omhoog met dunne voetpakking, afgedraaide kruk, langere 1e versnelling, 22mm carb van een cb350f, verjongde en bewerkte kleppen, lichtere tuimelaars.
En daarnaast natuurlijk het std 5bak spul zoals de alu cilinder, hoge compressie zuiger, kop met grote kanalen en vvv.
Hiervan gaat de snelheid zo richting de 95km/h
Binnenkort moet deze nog open vanwege een schakelprobleempje met de 2e versnelling, dan krijgt 'ie ook een lichtere koppeling met aluminium hart, voor betere acceleratie.
En om aan te geven dat er echt wel wat mogelijk is met 50cc, mijn cb50 racer heeft een top rond de 125km/h met 50cc zonder kuip.
ik dacht dat die dingen zoveel helemaal niet konden hebben, of heb je die bak zelf aangepast?
jeuj!
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
70cc aantrappen vinden ze ook niet leukEric schreef:Lompe 80cc gaat soms niet goed en lomp schakelen vinden ze niet leuk.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: ss50 met 50cc optimaal opvoeren zonder aan cc te zitten
Trappen moet je ook met beleid doen..
Ga heen en vereenvoudig u!