ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door NIX »

Een te rijk mengsel kan ook de olie van de cilinderwand afspoelen en zo meer wrijving veroorzaken. Het stotteren komt door een veel te grote sproeier. Kijk naar de kleur van de bougie en ga eens met een 85 rijden en ga steeds een stap kleiner. Naad op de 2e groef zetten, zodat de naald op de 1 na laagste stand zakt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

firestone
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Locatie: Tussen Boutjes en Moeren

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door firestone »

Setup; 50 cc kop, 70 cc cylinder, afgedraaide honda zuiger, ivm 50 cc kop, snelle nok, stugge klepveren, 75 sproeier, 19mm Keihin . 6 v punten ontsteking, dus eigenlijk oldscool, setupje. Altijd genoeg vermogen trekt heel flink door, tijdens laatste toerrit, 91,3 km/u geeikte km GPS in de Polder bij Eemnes, Ja met de kin op de km teller en de benen achter op de buddy. :mrgreen: :mrgreen: :idea: :idea: Het kan dus wel
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/

Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50

weetikhet
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2010 09:50

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door weetikhet »

firestone schreef:Setup; 50 cc kop, 70 cc cylinder, afgedraaide honda zuiger, ivm 50 cc kop, snelle nok, stugge klepveren, 75 sproeier, 19mm Keihin . 6 v punten ontsteking, dus eigenlijk oldscool, setupje. Altijd genoeg vermogen trekt heel flink door, tijdens laatste toerrit, 91,3 km/u geeikte km GPS in de Polder bij Eemnes, Ja met de kin op de km teller en de benen achter op de buddy. :mrgreen: :mrgreen: :idea: :idea: Het kan dus wel
klinkt goed ;) moet zeggen dat deze setup me wel heel erg goed bevalt. Het maakt het rijden toch nog een stukje leuker. Ben nog wel aan het klooien met de sproeiers, 88 was te groot, heb er nu een 85 in zitten maar hij wil soms toch wel redelijk sputteren en hij start erg moeilijk.

jij hebt er een 75 in zitten, ga ik denk ik ook maar proberen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door butt head »

weetikhet schreef:
firestone schreef:Setup; 50 cc kop, 70 cc cylinder, afgedraaide honda zuiger, ivm 50 cc kop, snelle nok, stugge klepveren, 75 sproeier, 19mm Keihin . 6 v punten ontsteking, dus eigenlijk oldscool, setupje. Altijd genoeg vermogen trekt heel flink door, tijdens laatste toerrit, 91,3 km/u geeikte km GPS in de Polder bij Eemnes, Ja met de kin op de km teller en de benen achter op de buddy. :mrgreen: :mrgreen: :idea: :idea: Het kan dus wel
klinkt goed ;) moet zeggen dat deze setup me wel heel erg goed bevalt. Het maakt het rijden toch nog een stukje leuker. Ben nog wel aan het klooien met de sproeiers, 88 was te groot, heb er nu een 85 in zitten maar hij wil soms toch wel redelijk sputteren en hij start erg moeilijk.

jij hebt er een 75 in zitten, ga ik denk ik ook maar proberen.
dan snap ik echt niet wat er loos is met die ss van mij maar die haalt maar 78 met 85cc 70kop :evil: :cry: :cry:
mijn bami monkey heeft bijna het zelfde probleem
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

weetikhet
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2010 09:50

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door weetikhet »

uiteindelijk bleek 82 de juiste maat te zijn. kwam erg nauw, 85 sputtert en 80 had geen vermogen. Een kleine 80 km/h gaat goed met de standaard tandwielverhouding.

vraag: met het licht aan putterde hij behoorlijk, schakel ik het licht uit dan loopt hij meteen weer goed. Kan de oorzaak zijn dat ik er geen accu in heb zitten?

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door Monkeymadness »

nee, als het goed is gaat je licht via de lichtspoel van je ontsteking, niet via je accu
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

weetikhet
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2010 09:50

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door weetikhet »

ok, maar de condensator heb ik twee weken geleden nog vervangen.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door Kippenverver »

Het kan zijn dat tijdens het solderen, de condensator te warm word, waardoor hij eigenlijk meteen stuk gaat.
Ga heen en vereenvoudig u!

weetikhet
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2010 09:50

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door weetikhet »

Kippenverver schreef:Het kan zijn dat tijdens het solderen, de condensator te warm word, waardoor hij eigenlijk meteen stuk gaat.
Ja ok die ken ik, maar dan zou hij toch ook kl*te moeten lopen ofniet?

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door NIX »

Ja, en vooral met licht aan. Gewoon een weekje of wat door blijven rijden, dan hoef je je licht niet meer aan te doen voor een beroerd lopende brommer.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

weetikhet
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2010 09:50

Re: ss50 snelle nokkenas trekt niet lekker

Bericht door weetikhet »

NIX schreef:Ja, en vooral met licht aan. Gewoon een weekje of wat door blijven rijden, dan hoef je je licht niet meer aan te doen voor een beroerd lopende brommer.
maar wat is het verband met de lichtspoel en de condensator dan? De lichtspoel heeft daar toch niets mee van doen, alleen de spoel van de ontsteking toch?

Plaats reactie