85cc

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 85cc

Bericht door nielspbr »

Nogal wiedes dat een 85 met scherpe nok het aonderin aflegt tegen een nt90, dat nt90 blokje is ontworpen voor koppel met die 49,5 kruk (en kan bovenin nog lekker doordraaien)

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: 85cc

Bericht door niek is ik »

dat dacht ik van te voren zelf ook al zoals ik al zei.

maar dat zijn mijn ervaringen, had door die 85 cc meer koppel verwacht dan dat ie nu heeft.(en daar zou een standaard nok niet veel aan veranderen als je de eigenschappen van een s65 nok weet)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: 85cc

Bericht door Bart »

Sjah, wat ik al zei... 70 op 50 kop loopt gewoon lekker.

Maar met wat je nu hebt kun je ook goed koppel bouwen. Daar gaat een andere nok wel wat aan doen hoor.
Dan heb je er wel een relatief grote carburateur bij nodig. 20/22mm echte doorlaat.
Kortere openingstijd, en toch veel lucht naar binnen werken (voor het koppel) moet dan toch ergens vandaan komen.

Zou je nu ook kunnen doen, grotere 'teur erop. probeer het eens, check of je van iemand een 22'er mag lenen. (helaas ik heb niks meer van dat, wel 24mm dellorto, komt van een V35, en rijd op m'n 125 blokje tegek!
Blauw of Groen?

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Re: 85cc

Bericht door Lennaert »

Het is het ook echt wel waard dat als je zoveel cc wil monteren je een groter kopje erbij zoekt. Loop een stuk soepeler, heb je daarna nog meer mogelijkheden om het een en ander aan te passen als je nog eens wat anders wilt. Ik heb een 88cc met een ot70 kopje, snel nokje erin en vervroegende ontsteking, loopt heerlijk soepel met een 17mm keihin. Verbruik is relatief laag terwijl je wel gewoon een krachtig blokje hebt. Met een goeie instelling heb je zat koppel onderin om rustig mee te cruisen en als je het gas vol open gooit slaan de nok en de ontsteking ongeveer gelijk in, krijg je een beetje het idee van een powerband van een tweetakt blokje.

Kijk anders eens op de belgische fora naar een ander kopje, hoeft niet veel te kosten. Voordat je hem monteert nog even goed schoonmaken, voor de zekerheid klepjes nog even inslijpen en je kan vlammen 8-)
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: 85cc

Bericht door niek is ik »

heb al een ot70 kopje :wink:

ben ook niet ontevreden, enkel als je het koppel vergelijkt met een c90 top-end/blok :wink:

verder is ie nu goed ingereden(haha, had niet veel beters te doen met dit weer) en kwa top, tja wat kan ik er over zeggen. Mijn teller is niet zo betrouwbaar, dan doet ie het perfect... en dan zit er een 'zwabber' in. maar op de 80 zit je zo, dan nog redelijk vlot op de 85-90 en dan kruipt ie heeeeeeeeeeeeeel langzaam naar de 100 8-)

maar hoe betrouwbaar dit dus is??
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: 85cc

Bericht door Lejon »

Mijn ss50 teller als die 90 aangeeft ga je 84 km/u.
Iemand reed naast me met een fietsteller helemaal afgesteld op zn wiel e.d.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Plaats reactie