CB 50J

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
firestone
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Locatie: Tussen Boutjes en Moeren

CB 50J

Bericht door firestone »

Ik wil mijn standaard CB50J 45 km/u wat meer pit geven!

Zit te denken aan het vast zetten van de ontstekings vervroeger, 17mm Keihin en de begrenzer uit de uitlaat
te halen. Moet toch goed zijn voor 70 Km/u, dacht ik zo!

Wie kan mij precies vertellen waar de begrenzer zit :idea:
Evt. nog andere opties zonder een vermogen uit t geven :mrgreen:
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/

Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: CB 50J

Bericht door ciebie »

firestone schreef:Ik wil mijn standaard CB50J 45 km/u wat meer pit geven!

Zit te denken aan het vast zetten van de ontstekings vervroeger, 17mm Keihin en de begrenzer uit de uitlaat
te halen. Moet toch goed zijn voor 70 Km/u, dacht ik zo!

Wie kan mij precies vertellen waar de begrenzer zit :idea:
Evt. nog andere opties zonder een vermogen uit t geven :mrgreen:
de verlating in het vliegwiel helpt al een heel stuk, en zoals je zelf zegt grotere carb en begrenzing in uitlaat.. ook kan je nog denken aan een andere nokkenas, maar dat gaat weer meer geld kosten..

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: CB 50J

Bericht door Kippenverver »

Mijn ervaring zegt dat zulke snelheden met een verder standaard CB niet echt mogelijk zijn.. Zelfs met 70cc en de originele uitlaat kan het heel goed zijn dat je dat niet gaat redden.

De uitlaat en het spruitstuk zijn bij een CB de grootste begrenzers, daar moet je eerst een oplossing op vinden om echt snelheidswinst te pakken.
Ga heen en vereenvoudig u!

Matr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 sep 2009 21:09
Locatie: Amsterdam

Re: CB 50J

Bericht door Matr »

De 70 is prima te halen met een vervroegend vliegwiel, grotere carb en open uitlaat. Met een vastgezet vliegwiel wordt het echter wel wat lastiger. Let ook op de uitlaat, want om de originele te ontgrenzen ben je wel even bezig, er zit namelijk een bus in de bocht en een begrenzing door de hele demper heen. Het makkelijkst is een race achtige uitlaat te kopen, zoals een Kitaco R-Tech of op zoek te gaan naar een CB50F uitlaat, maar deze zijn zeldzaam en dus duur.
Goede onderdelen om naar te zoeken zijn die van de XR80, hier kan je bijvoorbeeld het vervroegende vliegwiel (mits je er zelf twee extra magneten in monteert), nokkenas en spruitstuk uit gebruiken. Deze zijn allemaal goedkoop te halen op Ebay.com
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986

Sissemie
4T-MSB regular
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
Bezit: CB50j
Locatie: De Meern, Utrecht

Re: CB 50J

Bericht door Sissemie »

Ik weet niet, ik heb zelf met mijn cb een hele leuke setup:
- VVV
- Onbegrensde uitlaat (dikke buis met Yoshimura dempertje)
- 16mm Keihin
- Scherpe nokkenas (vergelijkbaar met de gewilde F nokkenas)
- Tandwielverhouding van 13-42
Dit betekent dat hij optrekt als een beest; ik heb gisteren voor de grap even een kleine race gedaan met een vriend van me met een MT5 (70cc maar slecht afgesteld), die reed ik zoek hoor! Ik merk wel dat je met een vervroegend vliegwiel veel sneller op je toeren zit dat met een vaste!
Maar nu heb ik een top van 70km/u op mijn teller (gelijk met GPS), als ik zou gaan liggen zou die naar de 80 toe moeten kunnen...
Conclusie: mooie snelheid maar veel geld en energie erin gestoken, en het kan beter.

Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe... :mrgreen:

madass
4T-MSB regular
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 jun 2008 21:52
Bezit: Skyteam cobra
Locatie: Hoorn

Re: CB 50J

Bericht door madass »

heb nog een ontgrenste uitlaat tekoop orgineel cb50 uitlaat alleen dan ontgrenst pb bij intresse
Hop hop gas dr op :twisted:
Skyteam cobra building

hondaman
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961
Locatie: West-Vlaanderen

Re: CB 50J

Bericht door hondaman »

Hoi,

Als je onderstaande setup neemt is 85km/h haalbaar.

-18mm keihin carb. (sproeier is ongeveer 85)
-XR80 nokkenas (is niet noodzakelijk, standaard lukt ook).
-standaard onbegrensde uitlaat (tuning uitlaten zoals kitaco,... zijn nutteloos.
Door de grote diameter van de buis raak je trekkracht kwijt in lage toeren. En een cb-tje
heeft er al niet veel).
-vervroegend vliegwiel (geen vastgezet)

Als je nu alles mooi afregeld zal het motortje draaien als een naaimachientje en zonder problemen trekken tot 12000rpm.

Wens je meer info: just PM

hondaman
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.

Foxbeach
4T-MSB regular
Berichten: 312
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)
Locatie: Nieuwpoort - België

Re: CB 50J

Bericht door Foxbeach »

Al de setups hierboven klinken idd lekker en goed.

Hangt dus enorm af van budget dat je er tegen aan wil gooien. Bij int. moet je maar pm'en, heb al die snelle onderdelen liggen en gaan binnenkort de deur uit.
(vvv, grotere carbu's, ori F uitlaat in goeie staat, snelle nokjes)
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50

B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 dec 2010 14:10
Bezit: honda cb50j 2x, honda amigo 2x, zundapp m50 bergsteiger, citroën ami8 1972, toyota tercel 1981 5speed, citroën 2cv6 (in onderdelen) 2x dkw rt 125 (incompleet), bmw r60/6,.....
Locatie: Kapellen
Contacteer:

Re: CB 50J

Bericht door B@RT »

ik zal hier eventjes een stukje geschiedenis vertellen, dan is iedereen mee wat de begrenzing van een cb50j betreft, het eerste model was de cb50K1, lijkt wel op een mengeling tussen de ss50 en de cb50 die de meeste kennen, hij werd uitgevoerd in 2 kleuren, geel met zwart en blauw met wit, hij reed standaar ongeveer 85km/u , dat was in japan, dan wouden ze hem invoeren in europa maar daar mogen de 50cc's maar 45 km/u , dus hebben ze hem wat aangepast, andere tank , schijfrem , zadel, de lelijke gekende achterkant en nog wat kleine dingetjes, dan de motorische aanpassingen (vind je ook gewoon terug op wikipedia) zijn: begrenzing in de ontsteking (in het fliegwiel , die veertjes met middelpuntvliegendekracht, dat kennen de meeste wel), de kleppen zijn verkleind, andere nokkenas, vernauwing in de uitlaat (van de carbu weet ik niet veel maar die is volgens mij hetzelfde gebleven), een pc16 blablabla en 45 sproeier dat was het volgens mij, als je cb50K1 intypt op youtube dan vind je der 1 of 2 filmpjes van, ze zijn namelijk heel zeldzaam. toen was de cb50J geboren, nu de cb50F nog, in engeland is zoals geweten een hele andere wetgeving, zoals de ss'n met hun 5 bakjes en dergelijke, in nederland mocht je gewoon geen 5bak, vandaar dat je nooit een standaard brommer zult vinden met een 5bak in nederland, de 5 bakken komen uit engeland, duitsland of België, een goed voorbeeld zijn de kreidlers. dus in engeland en nog een ander land weet ik niet meer mochten de brommers (50cc) even hard rijden zoals ze uit de fabriek kwamen, maar dat was niet lang, daarna is die regel weer afgeschaft, dus dan mochten ze weer een onbegrensde versie op de markt bregen in europa, de cb50F, vandaar dat er ook weer zo weinig zijn, als ik een foutje heb gezegd mag je het even verbeteren hoor
Als het niet loskomt is uw hamer te klein

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: CB 50J

Bericht door hypercub »

El Cheapo 5-bak kompleet: http://www.ebay.com/itm/1990-XR-80-Hond ... 27c3d85e05

75 euro incl. verschepen.
Life is too short for lousy coffee.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: CB 50J

Bericht door NIX »

Vastzetten vliegwiel en ontgrenzen pijp gaat het meest opleveren en kost niets.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: CB 50J

Bericht door Eric »

Sissemie schreef:Ik weet niet, ik heb zelf met mijn cb een hele leuke setup:
- VVV
- Onbegrensde uitlaat (dikke buis met Yoshimura dempertje)
- 16mm Keihin
- Scherpe nokkenas (vergelijkbaar met de gewilde F nokkenas)
- Tandwielverhouding van 13-42
Dit betekent dat hij optrekt als een beest; ik heb gisteren voor de grap even een kleine race gedaan met een vriend van me met een MT5 (70cc maar slecht afgesteld), die reed ik zoek hoor! Ik merk wel dat je met een vervroegend vliegwiel veel sneller op je toeren zit dat met een vaste!
Maar nu heb ik een top van 70km/u op mijn teller (gelijk met GPS), als ik zou gaan liggen zou die naar de 80 toe moeten kunnen...
Conclusie: mooie snelheid maar veel geld en energie erin gestoken, en het kan beter.

Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe... :mrgreen:
Dan is die mt wel heel slecht afgesteld en bijna kapot :shock: . Of een super cheapo cilinder en ook nog slecht afgesteld....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: CB 50J

Bericht door nielspbr »

Zelfs met een cheapo 50cc immi snel, ori carb en een immi snelle uitlaat haalde mijn mb nog 80 met wind tegen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: CB 50J

Bericht door NIX »

In z'n 3.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: CB 50J

Bericht door nielspbr »

Nee, dan maar 75.

Plaats reactie