kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 925
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door Ben C50 »

De koppeling kan ook een beetje los zitten op de as. Dat tikt ook.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

https://youtu.be/bO3jl5fdRm8
Klinkt zoals in dit filmpje.
Koppeling is afgelopen zaterdag onder handen genomen, hoe zou die los kunnen zitten?
Met een slagmoer sleutel was ie bijna niet los te krijgen.
afstellen doe ik als volgt, moer losdraaien, met platte schroeven draaier 1 slag met de klok mee en dan tegen de klok in draaien tot weerstand en dan 10 minuten vooruit zetten zeg maar.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 925
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door Ben C50 »

Dat dus. Maar dan aan de andere kant van de krukas. Heb je de koppeling alleen afgesteld of ook open gehad?

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

Aan de andere kant klinkt het net zo.
Het is een filmpje van iemand anders,gewoon van YouTube.
Koppeling is eraf geweest en de platen zijn vervangen, die eruit kwamen waren nog goed..voor en na vervangen is zelfde geluid,maar als ik dus aan die pin draai word het minder en andersom erger.
Bah

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

Als ik de pook naar beneden of naar boven doe,en dan vasthoudt dan tikt het nog erger
en als ie weer in de versnelling zit dan ist minder maar dan valt de brommer uit en heerft ie het zwaar.
Dit is alleen bij koude motor.
Na een stuk rijden valt ie niet uit als ik m in de versnelling zet (bij stilstand )
Volgens mij hoor ik de krukas/zuiger ook wat kloppen.dit is sinds het probleem met de koppeling.
Zou een compleet nieuwe koppeling het oplossen?
Wat zou er aan de koppeling moeten mankeren?ik heb de koppeling wel los gehad maar ik ben geen kenner,t was voor het eerst dat ik m loshaalde

Caspi7
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2018 10:31

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door Caspi7 »

Hi, ik ga vanmiddag een 75 kitaco kit op m’n k-pipe monteren. Vroeg me af of ik nog een andere sproeier of carburateur nodig heb.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

Een 16 mm carb zeker.anders loopt ie nog niet harder.
Sproeier is eeerst uitproberen.

RideorDie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2017 20:17

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door RideorDie »

Goeiendag,

Mijn ervaring met de kpipe? Niet met het blok gaan kloten als het niet nodig is.....wil je 70cc, knap er dan een compleet 70cc blok onder. Als je met je 50cc al een x aantal km hebt gereden en je vervangt opeens de kop met een splinternieuwe of net ingereden 70/80/enz. dan schrikt je blok zich toch ook de tering. Ik heb het ook gedaan toen ik er 5000km op had staan. Een 72cc kop erop. Binnen 2 week begon het hele blok raar te doen en gekke geluiden te geven. Schakelen ging steeds stroever, hij liep niet meer mooi, begon olie te lekken.

Hele blok maar in de container gegooid, en een nieuw kymco 50cc blok gekocht. Daar heb ik inmiddels al 22000km opgereden.....en het blok is nog nooit open geweest. Alleen olie vervangen meer niet. Start en loopt als een zonnetje zonder rare geluiden elke dag maar weer.

Kymco is wat dat betreft goeie kwaliteit. Geen Chineese zooi, Lifan dat is chineese zooi😂.
Ik raad een orgineel 50cc blok of het 125cc blok aan van kymco. Goed spul wat lang meegaat.

Wil je sneller? Ga voor je A1 of je B rijbewijs! 😂

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door stoterstangen90 »

RideorDie schreef: 19 jun 2018 22:29 Goeiendag,

Mijn ervaring met de kpipe? Niet met het blok gaan kloten als het niet nodig is.....wil je 70cc, knap er dan een compleet 70cc blok onder. Als je met je 50cc al een x aantal km hebt gereden en je vervangt opeens de kop met een splinternieuwe of net ingereden 70/80/enz. dan schrikt je blok zich toch ook de tering. Ik heb het ook gedaan toen ik er 5000km op had staan. Een 72cc kop erop. Binnen 2 week begon het hele blok raar te doen en gekke geluiden te geven. Schakelen ging steeds stroever, hij liep niet meer mooi, begon olie te lekken.

Hele blok maar in de container gegooid, en een nieuw kymco 50cc blok gekocht. Daar heb ik inmiddels al 22000km opgereden.....en het blok is nog nooit open geweest. Alleen olie vervangen meer niet. Start en loopt als een zonnetje zonder rare geluiden elke dag maar weer.

Kymco is wat dat betreft goeie kwaliteit. Geen Chineese zooi, Lifan dat is chineese zooi😂.
Ik raad een orgineel 50cc blok of het 125cc blok aan van kymco. Goed spul wat lang meegaat.

Wil je sneller? Ga voor je A1 of je B rijbewijs! 😂
Wow, zelden zulke onzin gelezen. Op de laatste zin na.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door NIX »

Ik wilde net zoiets zeggen. En iets over stelligheid van het beweerde. En dan een blokje in de container gooien, of moet ik dat net zo letterlijk nemen als de rest?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door nielspbr »

NIX schreef: 20 jun 2018 07:57 Ik wilde net zoiets zeggen. En iets over stelligheid van het beweerde. En dan een blokje in de container gooien, of moet ik dat net zo letterlijk nemen als de rest?
Ik had hier een heel andere opmerking verwacht, iets in de trant van doe mij die maar.

Een 50cc blokje gaat van zijn lang zal ze leven niet zomaar kapot van 70cc.
De meest voorkomende oorzaken van in de soep lopen zijn:
- degene die de 70cc kit plaatst gebruikt componenten die niet bij elkaar passen.
- verkeerde montage.
- de boel staat heel erg verkeerd afgesteld.
- gebrek aan onderhoud.

O ja, en het niet inrijden van nieuwe componenten.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

Goed zo knul

jordy1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 feb 2017 12:18
Bezit: geen honda, wel een kymco k-pipe

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door jordy1 »

Die kwaliteit is echt bullshit
Heb 12000 gereden... koppeling druk plaat kapot gehad.. blok lekt aan alle kanten olie, voornamelijk de keerring van de schakel pook. 3de versnelling kun je hem moeilijk in krijgen. 1ste versnelling vliegt hij telkens uit.. allerlei elektrische problemen gehad wegens gebroken bedrading of losgelaten soldeer verbindingen ... ik heb ronduit spijt van de aankoop.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

Ikheb er 5000 op staan, er staat mij dus nog aardig wat te wachten.
Ik heb 18 jaar een Honda SFX gehad zonder problemen, frame was door gerot en daarom de k pipe gekocht.
Hoop dat ik er nog lang plezier van mag hebben.
Jammer van jullie ervaringen

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door stoterstangen90 »

K-pipe driver schreef: 22 jun 2018 08:54 Ikheb er 5000 op staan, er staat mij dus nog aardig wat te wachten.
Ik heb 18 jaar een Honda SFX gehad zonder problemen, frame was door gerot en daarom de k pipe gekocht.
Hoop dat ik er nog lang plezier van mag hebben.
Jammer van jullie ervaringen
Ik zou me niet druk maken.
Gewoon netjes je onderhoud doen en het gaat echt wel langer mee.
Afbeelding

Plaats reactie